• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

chopard

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
På vilket sätt menar du? Bland de få jag träffat och känt som rullat Chopard har de varit närmare överskattning. :)

Sen är det ju inga klockor som vi får se på gemene actionhjälte, men det är ju inte tanken heller.

Tror inte det är många som underskattar Chopard, desto färre som vet vad Chopard är.

Mina 5 cent
 
Jag vill inte säga underskattat. Möjligtvis underrepresenterat bland entusiaster. Kul märke med historia. Kanske precis som Cartier förknippat med smycken mer än klockor hos gemene man.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Man blir ofta lite trött när varumärken ska kranas ur fullständigt som med deras Mille miglia serie som aldrig verkar upphöra.
Trots det sjysta klockor enligt mig.
Har iof aldrig ägt någon.
/j
image.jpeg

Bild från nätet.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Problemet är väl att det är en parfymklocka. Det är iofs Cartier också men dom har ju gjort Tank, dom har klass på sin design. Chopard kan mycket väl vara underskattat men på bild känns designen mest som... Certina och det listar 78K.
http://www.nymansur.com/sortiment/c...1/chopard-mille-miglia-gts-chrono-158571-3001
Existerar det Chopard-entusiaster här ?
Vet inte vad du har för definition av parfymklocka men Chopard och Cartier ryms inte under parfymklockor i min värld.

Min gamla L.U.C
downloadfile-2.jpg


En liten tråd https://klocksnack.se/threads/l-u-c-antimagnetique.47463/
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Problemet är väl att det är en parfymklocka. Det är iofs Cartier också men dom har ju gjort Tank, dom har klass på sin design. Chopard kan mycket väl vara underskattat men på bild känns designen mest som... Certina och det listar 78K.
http://www.nymansur.com/sortiment/c...1/chopard-mille-miglia-gts-chrono-158571-3001
Existerar det Chopard-entusiaster här ?
What LongCon said; vare sig Cartier eller Chopard är i närheten av att vara parfymklockor.
Tror exempelvis den här Perpetual Chronon skulle känna sig tämligen förolämpad av ett sådant påstående..

image.jpeg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Gillar den här (stulen bild från @SamiA )
aqsF1HK.jpg

aqsf1hk-jpg.378034


En av få som ser för jävlig ut enligt mig, skulle säga att index markeringen på glaset förstör hela klockan, utan det så hade den varit mycket mer smakfull...

Fanns en sådan i guld på Kaplans för någon vecka sedan, blev lite sugen, men som sagt så förstör 12an och 6an på glaset allt på den klockan!
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Vet inte vad du har för definition av parfymklocka men Chopard och Cartier ryms inte under parfymklockor i min värld.

Min gamla L.U.C
downloadfile-2.jpg


En liten tråd https://klocksnack.se/threads/l-u-c-antimagnetique.47463/
Parfymklocka är väl att samma märke säljer både parfymer och klockor ? Jag vet ingen annan definition.
Men visst, det är väl lite orättvist då det säkert är väldigt hög klass på verk (inhouse) och utförande.
Vidhåller, Chopards design är inte bra.
 

MånsT

Rolex
Tycker Chopard har många trevliga modeller, just Mille Miglia-serien kommer nog att fortsätta så länge Chopard sponsrar just Mille Miglia. Denna är nog min favorit från märket; evighetskalender som introducerades i Basel tidigare i år. Att kalla det för parfymklocka är nästan kriminellt...

Screenshot_20160316-161512.png
 
Tycker LUC är riktigt vass. Speciellt limiten modellerna. Jag är konservativ i mitt samlande i stort sett bara rolex och patek i min värld. Men kommer ta min första LUC nu
 
chopard är mer populärt utomlands än i sverige av någon anledning.

personligen går min entusiasm följande

1. Patek

2. chopard

3. Rolex (håller mig dock till patek och har ingen rolex för tillfället)
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Har dregglat åt denna sen gula tiden bilder stulna av internet och @S.L]
So have I men jag har insett att jag nog aldrig kommer äga en. Vad han nu hette som bor i Sörmland någonstans hade en jättefin som han postade bilder på jämt på TTT. Jag var ofantligt sugen på den då. Nu är det bara ett lättare sug
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Det är med vånda jag läser mitt helt onyanserade inlägg ovan, skrivet mitt i natten efter 4 timmars stillastående med SJ. Jag ska ödmjukt göra en omprövning och gå och prova några modeller.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Bump! Har Chopard några gamla eller nya modeller som lockar så här några år efter? 🤔
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp