• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

CHPO Korvlover - För dig som älskar korv (och prostatacancerforskning)

Mic1

Guld
2-Faktor
Hur har det inte startats en tråd om den här!?
Saxat från artikeln:

Varje år diagnostiseras 10 000 män med prostatacancer i Sverige. Det är vårt lands vanligaste cancerform och i nuläget lever uppemot 100 000 med denna diagnos.
Klockmärket CHPO vill bidra till forskningen kring denna cancerform och har därför tagit fram klockan Korvlover tillsammans med klädmärket Post Details. Klockan kostar 700 kronor och all vinst på försäljningen skänks till den svenska Prostatacancerföreningen.
https://www.cafe.se/klockan-for-korvalskare-skanker-all-vinst-till-prostatacancerforskning/

klocka-korv.jpg

(Skamlöst lånat från www)

Armbandet är av metall, urtavlan i silver och visarna är i form av korv, ketchup och senap. När klockan slår tolv är det alltså så fiffigt att du har en fulländad korv med bröd med de båda klassiska tillbehören på.

Inte för att den är vrålsnygg men korv med bröd är gott och cancerforskning är ju alltid trevligt att stöda!
Vad tycker vi, vilka är sugna?

Som ovan, ”all vinst”... Min gissning är att vinsten är 100-200. För att de ska vara seriöst borde de ange ett spann på % av intäkterna som kommer skänkas.

Kan man snälla få se den kompletta bilden när klockan är 12??

Edit: såg den i länken, MÄKTIGT!

Kul idé men jag saknar kopplingen mellan en korvälskarklocka och prostatacancer. Jag hade förstått bättre om timvisaren varit en penis, minutvisarens bas en muterad cell och sekundvisaren en flämtande kiss-sträng. Den här typen av aktiviteter ställer alltid frågan på sin spets, hur mycket hjärta i förhållande till business är det?

Funkar utmärkt för mig, sidan har nog inte blivit uppdaterad på ett tag dock. Står ju att man kan förbeställa nu och få leverans i augusti...

Tillbaka
Topp