• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chr. Ward C60 Trident COSC 600 vs. Seamaster Planet Ocean

Anatta

Panerai
2-Faktor
Ok, rubriken kan verka som att svära i kyrkan. Men detta är egentligen en frågeställning.

Många av er känner till Christopher Ward, och Omega såklart.
Nu har ju Chr.Ward kommit med en COSC dykare på 43 mm. 600m, keramisk glasring, och 120 timmar reserv(!)
c60-43-5da-skks-b_fr.png

Fick mig att tänka på Omegas Planet Ocean 42mm. COSC, 600m, keramisk glasring, 60 timmar.
23230422101001.png


Alltså. C60 kostar med dagens kurs ca 16'800:-
PO:n ligger på 48-49'.
Någon som äger en C60 COSC som kan dela med sig lite av bygget, kvaliten? För jag tycker det låter sjukt bra!

Försöker förtydliga frågan nu.
Bortsett från varumärke och design....

Finns någon anledning att INTE köpa Chr. Ward i detta fall?

med respekt å kärlek
-Anatta-
(bilder lånade från internet)
 

MånsT

Rolex
Tja, vill man spara mellanskillnaden så är ju CWn självklar. Dock kan man köpa POn begagnad för lite drygt 30 i bra skick så då blir skillnaden mindre. Slutligen måste CWn vara "sämre" på något område, visserligen kan Omegas varumärke kosta lite mer men inte 30 000 kronor mer.
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Tja, vill man spara mellanskillnaden så är ju CWn självklar. Dock kan man köpa POn begagnad för lite drygt 30 i bra skick så då blir skillnaden mindre. Slutligen måste CWn vara "sämre" på något område, visserligen kan Omegas varumärke kosta lite mer men inte 30 000 kronor mer.

Exakt! Så tänker jag också!
MEN vad är det som är sämre?
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Finishen är några snäpp lägre. Den är mer i nivå med Longines eller Oris, inte Omega. Därav prisskillnaden :)
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Ok, jag köper att finishen inte är premium. Men om vi kollar specs, byggkvalitet...har vi någon COSC klocka med C60's specs under omega som kan mäta sig med denna?

Att kolla specs är ganska oviktigt enligt mig. Det är ingen på detta forumet (kanske någon skummis :p) som köper en klocka pga specs, det handlar om känsla och upplevelse till stor del.

Med det sagt är chr-warden är grym klocka. Men för 16k så anser jag att det finns roligare alternativ. Lillebrorsan till denna utan inhouse-verket är dock riktigt bra för pengen.
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Att kolla specs är ganska oviktigt enligt mig. Det är ingen på detta forumet (kanske någon skummis :p) som köper en klocka pga specs, det handlar om känsla och upplevelse till stor del.

Med det sagt är chr-warden är grym klocka. Men för 16k så anser jag att det finns roligare alternativ. Lillebrorsan till denna utan inhouse-verket är dock riktigt bra för pengen.
Lillbrorsan är på ingång ;)
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Du behöver inte oroade dig över länken, den är nästan det bästa med hela klockan, riktigt bra :) Glöm inte att beställa CWs gummi också, rekommenderas varmt.
Tack för tipset! Dock är det bara länk som gäller för mig. Aldrig riktigt gillat vad gummi gör med känslan på klockan...kan tycka det ser jäkligt fint ut, men känslan. Jag är inte där ännu :)
 

Pluto

Cartier
Vet att det är uttjatat men historian... du kan starta ett eget klock-märke inorgon och redan nästa månadan ha lika intressant historia som chr ward.
MEN, har själv varit sugen på märket tidigare och dem gör helt klart fina klockor :)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Vet att det är uttjatat men historian... du kan starta ett eget klock-märke inorgon och redan nästa månadan ha lika intressant historia som chr ward.
MEN, har själv varit sugen på märket tidigare och dem gör helt klart fina klockor :)
Hade hållit med dig för några år sen. Efter rekryteringen av Johannes Jahnke och att de gick ihop med Synergies Horologies tycker jag inte det stämmer längre.
Unga - ja.
Men med ständig utveckling så är de spännande.
 
Topp