• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Christopher ward

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Att surfa klockor kl 4 på natten är ju inte alls efterblivet men ändå.
Letade lite slött efter nån hyfsat billig gmt klocka och snubblade över Christopher ward trident gmt. Man är ju ibland lite anti homager eller rena kopior på andra mer kända klockor men denna står väl rätt bra för sig själv, eller vad säger panelen?
dcx1AUU.jpg

U47Ptep.jpg

Om jag ska ha en beater gmt så önskar jag något sådant med 24h visningen på bezel och lång gmt visare. Modeller kort 24h visare och 24 visningen i mitten på urtavlan tycker jag inte om.
Har ni några andra roliga förslag?
 

Boris Balkan

Fark you!
Nu kanske jag är väl grinig för att grabben spytt sig igenom natten och jag ska inte helt utsövd snart ta mig till jobbet: Den där ser ut som en SMP300-ripoff utan heliumventil?
 
Nu kanske jag är väl grinig för att grabben spytt sig igenom natten och jag ska inte helt utsövd snart ta mig till jobbet: Den där ser ut som en SMP300-ripoff utan heliumventil?

Hur tänkte du nu?
Att den sitter på armen och visar tiden?
Skämt å sido så inte fan är den en ripp-off på smp300, andra kronskydd ingen fasett på bandhornen mm fast nu kanske det finns en miljon olika smp300 så jag kanske hoppar i tunnan..

Jag tycker den flyger!

MVH
Anders P
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Ser helt ok ut. För märkesfanatikerna är allting alltid likt en Omega eller Rolex från början (oavsett var de i sin tur snott designen från).
 

leicaphile

Panerai
Tycker de beskriver det rätt bra själva:
"We, however, are proud our Trident watches, the 38mm and 42mm Pro's, gmT's and Chronometers, pay due homage to the most successful watches in history, in a way that is distinctively Christopher Ward."
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Att surfa klockor kl 4 på natten är ju inte alls efterblivet men ändå.
Letade lite slött efter nån hyfsat billig gmt klocka och snubblade över Christopher ward trident gmt. Man är ju ibland lite anti homager eller rena kopior på andra mer kända klockor men denna står väl rätt bra för sig själv, eller vad säger panelen?
dcx1AUU.jpg

U47Ptep.jpg

Om jag ska ha en beater gmt så önskar jag något sådant med 24h visningen på bezel och lång gmt visare. Modeller kort 24h visare och 24 visningen i mitten på urtavlan tycker jag inte om.
Har ni några andra roliga förslag?

Visst har de lånat duktigt, gmtvisare från gammal 1675, minutvisare från SMP, insert från 16710 etc. Men tillsammans blir det något eget då de bara lånat delar av olika. Så när som på ful timvisare helt ok beater.

Detta skulle jag vilja säga är en äkta hommage och helt ok i min värld!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Tack för inputs, jag tycker att den flyger men en stund efter jag postat om denna så så surfade jag in på nått helt annat. Så det blir inget Christopher ward inköp, nu ska vi istället läsa på om tissot T-touch II och expert. Nån som har erfarenhet av tissot T-touch?
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Lånar den här gamla tråden lite. Hittar knappt någonting alls här på forumet om märket. Inte läst så mycket om det förutom att jag såg i en annan tråd att de har dykare på 38mm.
Iaf till saken. Gick in på deras sida och hittade en nykommande modell på 42mm med inhouseverk med 120 timmars power reserve. Någon som har erfarenhet om märket? Vet mer om inhouseverket? Osv

De lämnar förövrigt 5 års garanti på verket och det går inom COSC.
image.jpg

image.jpg
 
Topp