• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Chrono 24? Prisbild, oseriösa säljare?

The Bat

Basic
Ute efter en Rolex Date eller Datejust....ingen specifik modell utan jag vill fastna för den utseendemässigt.
Läst på forumet att man tycker priserna på Chrono 24 är alldeles för höga. Jag har tittat på lite klockor där och jämfört med priser klockor går för på olika auktionssidor och tycker inte det skiljer så mycket...... är det bara en tillfällighet kanske?

Och sen undrar jag förstås hur säkert det är att handla på Chrono 24, har folk blivit blåsta där? Fått oäkta klockor, inte fått några klockor alls till exempel.

Några erfarenheter från forumdeltagarna?

Anders

Har köpt 5-6 klockor genom c24 och inte blivit blåst (olika handlare varje gång). Brukar alltid föreslå nytt pris för att kunna deala, tycker priserna är bra mycket bättre än Svenska handlare. Vill man se höga priser gå in på luxuarywatches..

Folk klagar alltid på priser på forum... Majoriteten här vrider på varenda krona och skulle således aldrig ens kunna tänka sig gå och köpa en ny Rolex.
Jag har handlat fyra klockor från handlare listade på chrono24 och bara haft positiva erfarenheter. När det kommer till att köpa säkert så efterforska säljaren du är intresserad att köpa av. De säljare som varit med ett tag har nästan alltid gott om referenser på de vanliga forumen, googla och bilda dig en uppfattning.

För oss noviser, vad är rimlig procentsats att föreslå?

En specifik modells om jag är intresserad av ligger på Chrono24 omkring 85% av svenska listpriset. Visst är det en populär modell, men inget objekt har blivit sålt under december och januari.

För oss noviser, vad är rimlig procentsats att föreslå?

En specifik modells om jag är intresserad av ligger på Chrono24 omkring 85% av svenska listpriset. Visst är det en populär modell, men inget objekt har blivit sålt under december och januari.
Beror på priset i relation till andra handlare, modell, handlaren i fråga och dig som kund. Rör det sig om en populär stålmodell från Rolex och du är engångsköpare? Då brukar det vara svårprutat... Men försök förhandla och känn efter hur gärna säljaren vill få till affär.

Att förhandla hos AD är "inga problem". Jag tänkte snarare på om det finns någon oskriven regel när man ges möjlighet att föreslå ett pris på Chrono24.

Att förhandla hos AD är "inga problem". Jag tänkte snarare på om det finns någon oskriven regel när man ges möjlighet att föreslå ett pris på Chrono24.

Inga oskrivna regler det är olika från klocka till klocka. Vill du ha klockan och den redan är lägre än priset ad ger dig så är det ju bara att slå till.

Jag köpte en DJ från Chrono24 förra året från en handlare i Antwerpen. Gick väldigt smidigt och smärtfritt. Googlade en hel del på användarnamnet och ringde och pratade med säljaren innan jag gjorde köpet. Känns ju alltid såklart lite oroligt att köpa från någon som man inte känner... Totalt sett inklusive frakt sparade jag några tusenlappar jämfört med svenska sidor

Jag har handlat ett par klockor genom Chrono24, Rolex, Panerai och Breitling.
Blandade handlare från Italien, Grekland och Holland.
Samtliga har varit trusted dealers och via banköverföring för bästa pris. Priserna har varit svår prutade. Bästa tipset är att skapa en relation via mail och ta det från där.
Om det är en handlare som tar lång tid på sig att svara på frågor eller mailat fler bilder har jag bara gått vidare till nästa.
Leveranser och beskrivning av klockorna har alltid fungerat bra.
Hittat jag min nästa klocka via Chrono24 skulle jag köpa igen.

Jag har handlat ett par klockor genom Chrono24, Rolex, Panerai och Breitling.
Blandade handlare från Italien, Grekland och Holland.
Samtliga har varit trusted dealers och via banköverföring för bästa pris. Priserna har varit svår prutade. Bästa tipset är att skapa en relation via mail och ta det från där.
Om det är en handlare som tar lång tid på sig att svara på frågor eller mailat fler bilder har jag bara gått vidare till nästa.
Leveranser och beskrivning av klockorna har alltid fungerat bra.
Hittat jag min nästa klocka via Chrono24 skulle jag köpa igen.
Hej
Jag har en fråga. Har man möjlighet att returnera klockan och få pengarna tillbaka?

Min uppfattning är att priserna på Chrono24 ligger 10-20% (oftast handlare som säljer där) över motsvarande private sale.

Jag personligen skulle inte handla av en privat säljare på Chrono24. Sedan så har jag bara handlat med trusted checkout. Känns väldigt säkert. Och har inte haft några problem :)

Ja om du handlar via trusted checkout.
Jag personligen skulle inte handla av en privat säljare på Chrono24. Sedan så har jag bara handlat med trusted checkout. Känns väldigt säkert. Och har inte haft några problem :)
Jag är ev. spekulant på en klocka som verkar svår att testa innan köp ( Bell&Ross br03-92 diver) och undrar om jag kan köpa den och skicka tillbaka den om den inte faller mig i smaken? Så verkar vara fallet.

Tillbaka
Topp