• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Chrono 24 Watch Collection, pro´s and con´s?

Hej,

När jag skulle börja dammsuga Chrono 24 efter nåt nytt att införskaffa så snubblade jag över en feature som jag inte sett tidigare, Watch Collection. Finns det några "faror" i att registrera sina klockor här? Tänker på referensnummer mm. https://www.chrono24.se/info/watch-collection.htm

upload_2018-1-29_13-14-11.png

Nej, det stämmer, men jag antar att ju mer information man kan dela med sig av desto riktigare blir värde mm.
Tror inte dom tar in något värde med hjälp av serienummer. Hur skulle dom kunna göra det?

Hur som helst verkar tjänsten dålig eftersom den verkar räkna värde på just det exemplar du söker fram när du söker efter din klocka.
Tex är min Tag Heuer tydligen värd över 21000kr eftersom det var enda priset den hittade på C24 på en tidigare beggad.

Jag tycker tjänsten är användbar och använder den för att hålla reda på mina klockor, när de inköptes och för hur mycket samt ev andra komihågsaker om klockorna (senaste service, ålder mm). Bra att även få ett hum om värdet dessutom.

Tillbaka
Topp