• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Chrono24 Banköverföring i SEK

Philip97

Basic
Hej alla,

Försökt leta runt på forumet ang. denna fråga men inte funnit svaret. Mod får gärna hänvisa om detta redan diskuterats.

Har köpt en klocka från C24 och ska göra en banköverföring. När jag pratade med min bank ville de att jag skulle dubbelkolla om det verkligen är i SEK de ska skicka pengarna till C24s escrow bankkonto i Luxemburg. Stämmer detta? Skickat mejl till kundtjänst men tror inte de är de snabbaste på C24..

En annan fråga - varför kan man inte betala i EUR (är en Italiensk dealer)?

Från C24:
"Note: Please be sure to transfer the sum in Swedish kronor. Unfortunately, we cannot accept transfers in any other currencies."

(Som sagt vet att C24 skriver detta men i och med banken vill jag vara 100% säker med mitt första köp på platformen)

Jag har köpt på C24 tidigare och har man inställt på sin profil att man befinner sig i Sverige (dvs dit paketet skickas) måste man betala i SEK och köpa enligt C24s valutaväxling. Har tidigare kollat om man kan köpa i euro och fått ett nej.

Ah okej :) Tack för hjälpen!

Ville bara dubellkolla som sagt eftersom banken var nojjiga att föra över i SEK.

(De nämnde att om mottagaren inte tog emot SEK så kunde det bli konstigt med transaktionen)

Yes bra tips @FlipSwede & @yonsson men just för C24 verkar det endast möjligt med SEK om man är reggad i Sverige
Om du nu inte värdesätter det C24 erbjuder i form av konsumentskydd väldigt högt så skulle jag ta kontakt med säljaren och göra en direktaffär.
6.5% kan du ju kapa direkt på priset,och konsumentskydd som omfattas av lag har du oavsett om det är en näringsidkare som säljer
(Vet inte om C24s är mer omfattande än så)

Om du nu inte värdesätter det C24 erbjuder i form av konsumentskydd väldigt högt så skulle jag ta kontakt med säljaren och göra en direktaffär.
6.5% kan du ju kapa direkt på priset,och konsumentskydd som omfattas av lag har du oavsett om det är en näringsidkare som säljer
(Vet inte om C24s är mer omfattande än så)
Hur tänker du att konsumentskyddet funkar om man blir blåst av en italiensk säljare? Låter tungrott i mina öron.

Hur tänker du att konsumentskyddet funkar om man blir blåst av en italiensk säljare? Låter tungrott i mina öron.
Just därför skrev jag första meningen i mitt inlägg

Som vanligt gäller ju Köp Säljaren först oavsett om jag handlar I Stockholm eller Milano.
Men handlar jag online och betalar med kreditkort och inte anser mig fått vad jag betalt för,säljaren är ovillig att lösa problemet,bestrider jag betalningen hos kortutställaren.

Skickat man en banköverföring mister man ju iofs detta skydd.

Tillbaka
Topp