• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chrono24- Felaktiga uppgifter på klocka.

dogge8

Omega
2-Faktor
Hej! Denna tråd skapar jag för att belysa att det är bra att var uppmärksam vid köp över internet, denna gång var det en privat säljare på Chrono24. Jag är inte helt övertygad om att säljaren försökte blåsa mig, kan vara så att han själv blivit lurad! Han har tagit bort annonsen nu efter att jag påtalade felaktigheter, nr på cert och klocka stämmer inte överens, han hade skrivit felaktiga uppgifter om vilket urverk som satt i klockan samt felaktigt ref nr.
Klockan i fråga är en Omega seamaster.
Postar skärmdumpar från konversationen. ( Min engelska i konversationen har sina brister 😆)

//mvh

Screenshot_20201013_103842.jpg
Screenshot_20201013_103954.jpg
Screenshot_20201013_104130.jpg
Screenshot_20201013_100536_com.chrono24.mobile.jpg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Vore bra om du skärmdumpat själva annonsen också. Kan kanske inte peka på specifika detaljer men jag äger ju den äkta varan. Det känns inte riktigt rätt dvs misstänker att klockan på bilderna är fejk. Men det spelar väl ingen roll nu längre?
 
Topp