• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chrono24--hjälp

H

Hypotes

Guest
Hej,
jag har hittat en grym klocka ifrån chrono24 vars säljaren har bra referenser samt möjligheten till att göra en trusted checkout.
Jag har nu valt trusted checkout och fått information om vart jag ska betala, och när jag skriver in BIC så visar det sig att banken är lokaliserad i frankrike, ska det vara så?( är det där chrono24 ''headquarter'' ligger) säljaren själv befinner sig i tyskland.
Sedan undrar jag vad man ska skriva i adressfälten ( jag använder mig utav swedbank).
Vart ska jag skriva in denna information ''Uppgift om vad betalningen avser/referens'' ( följt av några bokstäver och siffror), ska jag skriva in den i betalarens ID eller mottagarens ID.

Borde jag avvakta lite innan jag köper? (pga euron verkar falla).

Tack
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Om du loggar in på ditt konto på chrono24 så tror jag du ska se alla uppgifter om affären där, inkl. IBAN nummer.
Betala bara till den kontot och inget annat. Och se till att du verkligen är inne på c24, följ ingen länk från något mail.

Adressen du ska ange är C24 adress, finns på hemsidan.

På internetbanken ska koderna för vad inköpet avser finnas. Borde väl vara inköp av varor?
 
H

Hypotes

Guest
Om du loggar in på ditt konto på chrono24 så tror jag du ska se alla uppgifter om affären där, inkl. IBAN nummer.
Betala bara till den kontot och inget annat. Och se till att du verkligen är inne på c24, följ ingen länk från något mail.

Adressen du ska ange är C24 adress, finns på hemsidan.

På internetbanken ska koderna för vad inköpet avser finnas. Borde väl vara inköp av varor?
tack för svaret, jag har alla uppgifter ifrån chrono inkl IBAN, men när jag skriver in BIC (bank nummer) så står det att banken är belägen i frankrike.
Medans säljare kommer ifrån tyskland.
 
H

Hypotes

Guest
altså jag loggade in på swedbank o gick in på internationella betalning sedan fick jag lägga tlll en ny mottagar konto.
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
tack för svaret, jag har alla uppgifter ifrån chrono inkl IBAN, men när jag skriver in BIC (bank nummer) så står det att banken är belägen i frankrike.
Medans säljare kommer ifrån tyskland.

Är det med trusted checkout så spelar det ingen roll var säljaren är ifrån utan pengarna betalas till C24 som är belägen i Tyskland.
Kanske de har bank i Frankrike?
Börjar IBAN med FR som i Frankrikes landskod?
Är du osäker så avvakta, du har väl några dagar på dig att betala?
 
H

Hypotes

Guest
Är det med trusted checkout så spelar det ingen roll var säljaren är ifrån utan pengarna betalas till C24 som är belägen i Tyskland.
Kanske de har bank i Frankrike?
Börjar IBAN med FR som i Frankrikes landskod?
Är du osäker så avvakta, du har väl några dagar på dig att betala?
Japp IBAN börjar med FR, då måste det ju stämma. BIC börjar med CM.
ska nog avvakta tills på måndag :)
 
H

Hypotes

Guest
Jag använde mig av Trusted Checkout i februari och jag satte in pengar på en tysk bank. IBAN började med DE.
Det är det som är konstigt tycker jag, jag trode oxå chrono24 var belägen i tyskland.
Vad skrev du på adress fälten när du betala via swedbank ? Ska man skriva in detta?
Chrono24 GmbH
Haid-und-Neu-Str. 18
76131 Karlsruhe
Germany
 

Sveparn

Panerai
2-Faktor
Som @Niklas är inne på verkar de ha sin bank i Frankrike numera. När jag handlat på C24 tidigare har jag betalat till just Tyskland och blev därför förvånad nu senast när kontot var franskt och hörde då av mig till kundservice(snabba svar så inget att undvika om man funderar över något i samband med affär). Jag frågade om de kunde bekräfta att det franska kontonr jag fått tillhörde dem och fick följande svar:

We confirm that the mentioned account is hold by Chrono24. As we are conventing our payment system currently, we are using this account.
 

Renstroom

Cartier
2-Faktor
Handlat rätt nyligt från c24, och det stämmer att banken de använder sig av är i frankrike. Fyll i uppgifterna från tc, så kommer pengarna rätt. Handlade med trusted checkout från pluswatch utan problem!
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Jag köpte via Chrono24 klocka i Grekland, skickades via DHL express dagen efter betalning och framme vid dörren dagen efter så hade inga problem och kan tänka mig att åter handla via Chrono24.
 
Betalade till chrono24 i Onsdags och det stämmer att banken är i Frankrike, adressen jag använde var dock till Tyskland, fick besket av både chrono24 och säljaren att pengarna kommit redan igår. Jag kör oxo Swedbank.

Är du osäker så vänta till måndag men för mig funkade bra. Tror dock inte du vinner nåt på att betala idag då vi pratar bankdagar för överföringar och helgdagar räknas inte till dessa.

//PS
 

Sexlaxar

Omega
Är det säkert att handla via c24? Hittat ett ur i Miami som jag är sugen på. Och åker jag på moms bara för det är utanför eu?
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Är det säkert att handla via c24? Hittat ett ur i Miami som jag är sugen på. Och åker jag på moms bara för det är utanför eu?
Säkert? Beror på vem du handlar av.

Finns dock många erkänt bra handlare. Har handlat från c24 ett par gånger och det har gått bra.

Ja, lägg på 25% på priset.
 
D

Deleted member 8389

Guest
Har handlat av C24 flera gånger men bara Trusted sellers, har fungerat utomordentligt samtliga gånger. Betalningen har jag gjort direkt till deras konto för att slippa de extra avgifterna.
 
Topp