• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chrono24 - stora tråden för referenser av handlare

Richie

Audemars
2-Faktor
Fick precis hem en NOS 16570 (precis som beskrivet) från Pluswatch.it. Skickade betalning i måndags, paketet gick iväg från Italien i tisdags då pengarna var framme, mindre än 24 timmar senare ringer JetPak och levererar.

Kan rekommendera Pluswatch till 110%

Är det bara jag eller varför kan man inte se priser på Submariners på Pluswatch.it?
 

kruka

Omega
2-Faktor
Classic Watches / uhrenfreund.com
www.uhrenfreund.com


Köpte en Rolex Datejust via Chrono24 säljaren uhrenfreund.com . Säljaren har en butik i Prüm (närheten av Köln) i Tyskland. Affären heter Classic Watches och de som arbetar där är Tjibbe Kerkhof & Heike Nowak. Uhrenfreund.com har varit trusted seller på chrono24 sen 2003 och finns även på ebay. Hittat lite äldre recensioner på diverse tyska och holländska forum samt även något från ett svenskt forum. På hemsidan publiceras även kundomdömen.

Classic watches erbjuder betalning via banköverföring, vid avhämtning eller via paypal. Jag använde paypal vilket fungerade utan problem. Frakten skedde via UPS och tog tre dagar från det att jag betalat in pengarna till dess att jag höll i paketet. Sen är jag inte alls nöjd med UPS modell och kundbemötande men det kan jag inte lasta Tjibbe för (utöver att hans firma borde byta fraktbolag).

Det är Tjibbe jag har haft kontakt med och kontakten har uteslutande bedrivits via mejl på engelska. Mejlkontakten jag och Tjibbe hade fungerade i stort sett bra. Tid för svar har varierat med några sekunder till några timmar. Jag fick bra och tydliga svar på alla min frågor gällande klocka, referenser, garantier mm. Beskrivningen av klockan och den jag fick i verkligheten stämmer, såvitt jag kan se och har kunskap till att förstå, mycket bra.

Allt som allt kan jag inte göra annat än att rekommendera uhrenfreund.com / Classic Watches / Tjibbe Kerkhof & Heike Nowak. Så som det känns idag skulle jag inte tveka för en sekund att göra ytterligare affärer med deras firma. Om jag får anledning att använda mig av garantitiden eller har annan kontakt med firman kommer jag givetvis att uppdatera det här inlägget eller posta ett nytt inlägg.
 

ottwon

Omega
Juwelier Eupen, Köln.

Köpte en 14060. Vid leverans konstaterade jag att den var polerad på ett sätt som inte var ok för mig som inte riktigt framgick av produktbilderna. Sände åter, väntar i skrivande stund på återbetalningen.

Genomgående har de varit dåliga på att svara på mail. Man verkar få räkna med åtminstone 48 timmars svarstid om man mailar mitt i veckan, de svar jag fått har jag fått då jag mailat och påmint dem. Just nu har jag väntat två arbetsdagar på en enkel bekräftelse att de mottagit returen, och svar på frågan när jag kan förvänta mig återbetalning. För mig är det för lång tid för att jag ska vara nöjd, ser också på andra forum att andra också påtalat samma erfarenheter.

När dom väl svarat är tonen bra och professionell, inte heller några problem att få hem eller returnera varan bortsett från att det tog ett par dagar för dem att bekräfta adressen jag skulle återsända till. Detta sagt med reservation för att jag ännu inte fått bekräftat att de mottagit returen eller har betalat åter pengarna.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Kan rekommendera show commerce i Italien där jag köpte en Tudor Black Bay Blue, snabba svar på mail från Ricardo och smidigt med kort betalning! Klockan skickades inom några dagar efter bekräftelse mailet med DHL som knackade på dörren. Klockan var helt enligt beskrivning på deras hemsida.

En goodguy!
 

tomasb

Breitling
Jag köpte precis en Panerai 372 från Uhrenworld i Munchen. Sascha (ägaren) är en riktigt hedersknyffel. Han avbröt en weekend med sin familj i Italien för att möta mig i butiken och sälja klockan. Hade bra mailkontakt med Christine som är säljansvarig på butiken. Kuriosa så ska Sascha ha en av Tysklands största privata klocksamlingar.
 

Proust

Omega
2-Faktor
Någon som handlat av "Relojes La Hora"? Tar tacksamt emot erfarenheter. Står i valet och kvalet på om jag vågar köpa en klocka från dem eller ej..
 

Wondersack

Breitling
Element in time / Chrono 24
www.elementintime.com

Köpt en IWC 3717-02 av Element in Time genom Chrono 24. Jag har haft klockan i 1 1/2 år och den fungerar ypperligt och drar ca + 2 / dag. Jag har bra erfarenhet och kan utifrån min erfarenhet rekommendera ovanstående.
 
Senast ändrad:

Espresso

Cartier
Hej,

Någon som har koll på watchme24 (www.watchme24.com), hemsidan verkar länkad via chrono24.
Har hittat en Rolex där som jag funderar på men hittar inga referenser på säljaren, mer än att han är trusted seller och registrerad som pro cia chrono24.

någon som har erfarenhet?
 

Peter-Parker

Breitling
Har också undran på Royal Trade. Dom har svarat mig snabbt på mina funderingar, dock har dom duckat för en fråga. På deras Chrono24 sida har dom em symbol som betyder att dom har en fysisk butik. När jag frågade efter adressen dit svarade dom inte. Vet inte om det är en tillfällighet då dom är snabba annars. Synpunkter om säljaren mottages tacksamt.

Må väl!
 

SdV

Omega
HB Uhren & Schmuckhaus

Köpte en klocka strax under 7000kr klassen. Gjorde en banköverföring och fick klockan skickad till mig med UPS ett par dagar senare.
De talar bara tyska men det gick bra att köra google translate, eftersom jag bara förstår tyska och inte kan skriva det.
 

olle_r

Breitling
Köpte en Rolex Date 34mm till min fru på distans från Officialwatches.com, hittade klockan och dem via Chrono24.
Företaget är verksamt i London, UK, och har även en fysisk butik där. Priserna är väl OK, varken billigast eller dyrast på Chrono24.
Jag är mycket nöjd med deras service, tålamod (jag hade många frågor och krav på extra bilder), kvalitet på bilder och information. Från det att jag förde över pengarna via bank-transfer tog det två dagar till betalningen hade mottagits i London. Därefter tog det ett knappt dygn innan jag hade FeDex utanför dörren. Jag lyckades förhandla mig till helförsäkrad, gratis frakt. Helt klart good guys.
Företaget har även (i skrivande stund) fått 9.8 av 10 i betyg på Trustpilot i UK vilket gjorde att jag kände mig trygg med att lägga en beställning trots att jag inte sett klockan i verkligheten.
Klockan jag fick var i mint condition och inte sönderpolerad, vilket även syntes på bilderna som de skickade över till mig i förväg. Likaså boxen var mint. På det hela taget skulle jag aldrig tveka på att handla hos officalwatches.com igen.

Hemsida på Chrono24: http://www.chrono24.se/dealer/officialwatches/index.htm
Egen hemsida: www.officialwatches.com
 

Oli

Omega
2-Faktor
Topp