• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Chrono24, värt att tänka på?

Hycena

Basic
Hej igen klocksnack. Man måste ju älska det här forumet som hjälper till med alla ens frågor men snabba svar varje gång!

Nu är jag på jakt efter en Breitling Wings A10350 eller liknande modell och har hittat en ifrån Chrono24 som jag tror är ett rimligt pris. Vad ska man tänka på när man handlar ifrån Chrono24? Är det säkert samt ska man sikta på företagen istället för de privata som säljer? Hörde att det inte var bra att köpa ifrån Italien.. Finns det fler länder man ska akta sig för?

Varför är det inte bra att handla från Italien? Köpte min första klocka på chrono 24 från Italien, gick hur bra som helst. Jag hade personligen valt ett företag med fysisk butik med bra referenser som svarar snabbt på frågor.

Varför är det inte bra att handla från Italien? Köpte min första klocka på chrono 24 från Italien, gick hur bra som helst. Jag hade personligen valt ett företag med fysisk butik med bra referenser som svarar snabbt på frågor.
Undrar jag med. Hörde ifrån en klock grupp på facebook att de avrådde att köpa ifrån Italien.

Inga problem att handla från Italien. PlusWatch är att rekommendera.
Gör din research, kolla omdömen och använd dig av trusted checkout om du känner dig osäker.

Kopierad text från chrono24.
Trusted Checkout är den säkraste vägen till din drömklocka. Du beställer bekvämt hos den handlare som du väljer ut och betalar säkert via ett klientmedelskonto. Pengarna betalas inte ut till handlaren förrän du har fått klockan. Chrono24:s team hjälper dig alltid med råd och dåd och ser till att köpet går smidigt - hela vägen från betalningen och leveransen till en eventuell hävning av köpet.

Lycka till med ditt köp.

Inga problem att handla från Italien. PlusWatch är att rekommendera.
Gör din research, kolla omdömen och använd dig av trusted checkout om du känner dig osäker.

Kopierad text från chrono24.
Trusted Checkout är den säkraste vägen till din drömklocka. Du beställer bekvämt hos den handlare som du väljer ut och betalar säkert via ett klientmedelskonto. Pengarna betalas inte ut till handlaren förrän du har fått klockan. Chrono24:s team hjälper dig alltid med råd och dåd och ser till att köpet går smidigt - hela vägen från betalningen och leveransen till en eventuell hävning av köpet.

Lycka till med ditt köp.
Är det liknande ett postförskott då?

Lånar tråden lite...

Köpte en klocka för 90 983kr som jag körde på mitt bankkort. Såg även i internetbanken att det dragits just 90 983kr. Nu en dag senare har de dragit ytterligare två tusen kronor? Vad är detta? Slutbeloppet är ju 90 983kr?

Lånar tråden lite...

Köpte en klocka för 90 983kr som jag körde på mitt bankkort. Såg även i internetbanken att det dragits just 90 983kr. Nu en dag senare har de dragit ytterligare två tusen kronor? Vad är detta? Slutbeloppet är ju 90 983kr?
Var köpte du ifrån?
Fraktkostnad kanske?

Lånar tråden lite...

Låter väldigt märkligt!

Kan det vara så att pengarna reserverats till dagen efter och valutakursen ändrats?

Tror också att det måste handla om det! Problemet är att säljaren har avbrutit transaktionen då han dragit tillbaka klockan... Hoppas jag får tillbaka samma summa jag betalade bara

Jag köpte en klocka från Chrono24 en gång som jag skickade tillbaka (från Italien så kursen jag betalade i var mao €.) Klockan hade kostat runt 40.000 och jag fick tillbaka ca 38.500.

De tar 3.5% för sin egna betaltjänst men det skulle man få tillbaka enligt dem om man valde att returnera varan.

Jag köpte en klocka från Chrono24 en gång som jag skickade tillbaka (från Italien så kursen jag betalade i var mao €.) Klockan hade kostat runt 40.000 och jag fick tillbaka ca 38.500.

De tar 3.5% för sin egna betaltjänst men det skulle man få tillbaka enligt dem om man valde att returnera varan.
Får väl hålla utkik! Är ju lite surt att förlora pengar när det är säljaren som avbryter...

Bumbar tråden lite. Hittat en första Rolexklocka för mig på Chrono24. Säljaren är från Tyskland, är "Trusted Pro Seller" och har över 300 utcheckningar genom "Trusted Checkout". Då är min fråga: Hur bör jag betala för bästa möjliga växelkurs? Tänker också att jag inte behöver använda Chrono24:s tjänst "Trusted Checkout" eftersom säljaren är så välrenommerad. Är det en dumsnål tanke? De tar en 700 kr för tjänsten. Klockan ligger på runt 17 TKR efter förhandling.

Bumbar tråden lite. Hittat en första Rolexklocka för mig på Chrono24. Säljaren är från Tyskland, är "Trusted Pro Seller" och har över 300 utcheckningar genom "Trusted Checkout". Då är min fråga: Hur bör jag betala för bästa möjliga växelkurs? Tänker också att jag inte behöver använda Chrono24:s tjänst "Trusted Checkout" eftersom säljaren är så välrenommerad. Är det en dumsnål tanke? De tar en 700 kr för tjänsten. Klockan ligger på runt 17 TKR efter förhandling.
Att betala med en utlandsbetalning (Eur-betalning) borde vara den lösning som det är bäst kurs på. Ja, kan tycka att det är lite dumsnålt att inte använda TC. Tänk om säljaren inte accepterar returer och att när du får klockan inte alls är nöjd. 700 spänn är ingenting i sammanhanget för att köpa sig lite trygghet.

Att betala med en utlandsbetalning (Eur-betalning) borde vara den lösning som det är bäst kurs på. Ja, kan tycka att det är lite dumsnålt att inte använda TC. Tänk om säljaren inte accepterar returer och att när du får klockan inte alls är nöjd. 700 spänn är ingenting i sammanhanget för att köpa sig lite trygghet.
Tror inte att en så pass stor säljare skulle bråka det minsta vid en eventuell retur.

Ett generellt tips är att köpa säljaren, inte klockan.
Vid minsta frågetecken/oro, välj en annan handlare.

Tror inte att en så pass stor säljare skulle bråka det minsta vid en eventuell retur.

Ett generellt tips är att köpa säljaren, inte klockan.
Vid minsta frågetecken/oro, välj en annan handlare.

Tack för era svar! Är också inne på köpa säljaren-spåret, Vilket jag absolut gjort. Dubbellkollar ev. retur innan köp. I så fall blir det affär utan Trusted Checkout.

Tillbaka
Topp