• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chrono24

Utanklocka44

Breitling
Hej!
Jag är ganska ny här på forumet, jag har försökt hitta svar i tidigare trådar men inte hittat rätt.
Är det någon som vet om det är säkert att betala in pengar till chrono24 trusted checkout?
Affären som skulle leverera en 116613ln, har inte återkommit och vill inte göra affärer med en som inte besvarar mail o telefon. Nästa försäljare som jag tycker verkar ok, behöver 4 veckor för att leverera. Om jag förstår saken rätt ska jag betala in pengarna till chrono24' vänta i fyra veckor på klockan, när jag får klocka och är nöjd för de över pengarna till honom.
Men vist är väl chrono ett stort företag, så risken att för över pengarna och låta dem stå på deras konto i nästan en månad är väl inte så stor? Någon som vet något om chrono24 finansiella situation?
 
Jag litar på Chrono24 och har använt mig av deras trusted checkout.
Dom har väl 0 intresse av att blåsa en kund och företaget har funnits i många år och är dominerande på marknaden.
 

Rullplanka

Omega
2-Faktor
Vet inget om chrono24 finansiella situation men har köpt på chrono24 med trusted checkout.
Klockan jag fick gick extremt dåligt, så jag var då i kontakt med chrono24 och de höll pengarna till jag kollat upp klockan mer. Slutade med att den skickades tillbaka och jag fick tillbaka mina pengar.
Så i mitt fall funkade trusted checkout klockrent.
 
Topp