• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Chronograph Suisse - värde?

Har en Chronograph Suisse i 18k guld liggandes hemma. Extremt bra skick och tavla i absolut mint. Kanske bytt i efterhand? Som jag förstår det är dessa klockor inte helt ovanliga men finns med olika märkningar. Vad brukar de vara värda? Vad är historien bakom dem?

Om du har den hemma, ta dig tiden för att ta en bild för att få ordentlig hjälp :) Vet att det finns ett gäng med grabbar här som kan besvara din fråga om du bemödar dig att ta en bild.

Det låter onekligen spännande.. :)

Beror på tavelkombination och skick, men en i bra skick brukar kosta ca 4500 kr. Är din finfin kanske 5500?

Egentligen är det min pappa som har den, och vi är rätt långt ifrån varandra just nu. Har tyvärr ingen bild, men jag vet att många har erfarenhet av dem. Såg i en annan tråd att någon uppskattade värdet till "max ett par tuss", därav min fråga. Runt 5000 kr är vad jag hade gissat också. Om han har kvar den och ska sälja den kommer den säkert hamna här. Ska se om han ksn skicka en bild!

Har för mig att jag läste någonstans att CS är "the original fulmärke" som gjordes av diverse olika tillverkare, oftast med Landeron-verk, och såldes till turister i Schweiz under 40-60-talet. Men tydligen av god kvalitet och rätt poppis så ett antal tusingar lär den säkert inbringa.

Bara något jag hade i bakhuvudet...

Har för mig att jag läste någonstans att CS är "the original fulmärke" som gjordes av diverse olika tillverkare, oftast med Landeron-verk, och såldes till turister i Schweiz under 40-60-talet. Men tydligen av god kvalitet och rätt poppis så ett antal tusingar lär den säkert inbringa.

Bara något jag hade i bakhuvudet...
Varför skulle det vara ett fulmärke? Vad jag förstår var det en grossisttyp? Tunt guld men vekligen inget skit.

Tillbaka
Topp