• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Chronographe Suisse - guldpläterad Prisbump 23/7

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Tyvärr klickar vi inte fullt ut så denna "Affection" Chronographe Suisse (från 50/60-tal?) i fint skick får lämna. Ca 37mm så en riktigt bra storlek, bärs lite större enligt mig.

Denna är guldpläterad och inte i 18k som vissa andra CS är. Personligen ser jag det som en fördel - de i 18k är riktigt tunna och sköra vilket gör att de lätt blir buckliga och de har även speciella "hon"-bandstift istället för vanliga konventionella som denna vilket kan ses som en nackdel. Boettlock i stål.

Gick ca +25s/d under ett dygn på min handled. Kronografen funkar och nollställer helt perfekt (mindre än 1/5s från 0) och känns fin i uppdraget. Ska sitta ett Landeron 51 verk i. Kommer på ett nytt skinnband (18mm) som endast varit använt ett par gånger.

Enda grejen att påpeka egentligen är att det finns ett ca 2mm långt dammkorn på insidan av glaset. Detta syns bara i vissa ljus och går att enkelt ta bort med rätt verktyg.

Pris: 3200kr, 2900kr, NU 2700kr + valfri frakt.
Retur: Inom 24h från att klockan mottagits om klockan ej matchar beskrivningen.

Tack för annonsplats!

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp