• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chronometer certifikat? (Omega)

Barachiel

Breitling
Har införskaffat mig min första "dyrare" klocka så att säga.
En Omega Seamaster Planet Ocean

Och det är som så att jag har sett en del medlemmar här som får med ett kort till sina Omega-klockor som visar "Chronometer Certificate"
Exempelvis i denna tråden https://klocksnack.se/threads/wtt-omega-po-8500-rolex-submariner.12836/

Jag fick endast med Pictograms och International Warranty-kortet och blev lite fundersom då det är en chronometer jag har.

Då är min frågeställning. Ska det alltid följa med ett "Chronometer Certificate" till en Cronometer?
 
Omega har helt nyligen slutat att förse nya klockor med det röda COSC-kortet, så allt är i sin ordning. Det som medföljer är alltså:

*) International Warranty-kortet
*) Pictograms-kortet

Två, istället för som tidigare tre kort. Att klockan är en certifierad kronometer framgår likt tidigare av COSC-stämpeln på Pictograms-kortet.

Vänligen
Forumets undersköterska
 
Topp