• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Chronoswiss Regulateur

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Ibland behöver det hända något i klocklådan. Därför lägger jag ut denna inte så vanliga men ändå moderna klassiker och ser vad som händer. Idén kom till mig redan för 1½ år sedan, men det har tagit emot att släppa ifrån mig denna skönhet som jag haft mycket glädje av.

Klockan i fråga är en Chronoswiss Regulateur. För den som inte är bekant med modellen kommer här lite länkar:

http://www.chronoswiss.com/en/watch/regulateur/show/ch-12431.html (något uppdaterad nuvarande modell)
http://www.omega-addict.com/reviews/chronoswiss/

Modellen Regulateur har funnits i produktion sedan 1987, och Chronoswiss var pionjärerer med att ge regulateur-modellen en comeback.

Själv fick jag tidigt i mitt klockintresse ett gott öga till Chronoswiss, med sitt eleganta och klassiska, men ändå egna formspråk. På en långhelg i Italien, närmare bestämt i Lucca, så sprang jag på en Chronoswiss-AD och fick testa Regulateuren och blev helt såld. Sedan blev det lite omstuvning i klocklådan, och så småningom lyckades jag hitta ett exemplar via Chrono24, som nu någon annan får ta hand om.

Lite fakta om klockan i fråga:
År: 2000
Referens: CH1223
Diameter: 38 mm
Urverk: Chronoswiss C.122, automatiskt urverk baserat på Enicar 165, 21600 bpm, 40 timmars gångreserv (ej uppmätt)
Tavla: Vit/Cremefärgad
Visare: Blånerade (ser svarta ut i de flesta ljus)
Index: Tryckta med romerska siffror
Boett: Stål med Coin-edged bezel, borstade sidor och blanka luggar
Band: Svart original-kroko med blå sömmar och Chronoswiss-spänne (slitet) samt ett brunt Hirsch med vita sömmer (på)
Tillbehör: Box, ursprungligt garantibevis

Klockan genomgick en service hos Hukes i Malmö i juli 2014 (enda svenska AD för Chronoswiss), kvittot i mailform levereras med klockan.
Skicket är mycket gott, inga dings eller synliga repor. Det finns ett litet märke på urtvalan som fanns där när jag köpte klockan, men det syns bara vid noggrann undersökning. Se sista bilden, strax under det sista "r-et" i "Regulateur". Det behövs mycket ljus och rätt vinkel för att det skall synas.

Klockan finns i Göteborg och kan där beskådas, t.ex. i anslutning till en lunch eller kaffe i centrala Göteborg på dagtid.

3 dagars returrätt där köparen bekostar returfrakt (Postens värdefrakt). Pengar återbetalas när klockan anlänt och konstaterats vara i samma skick som när den skickades. Vid F2F-köp ingen retur.

Pris: 17500:- inkl postens värdefrakt

P1010540.JPG
P1010541.JPG
P1010542.JPG
P1010543.JPG
P1010544.JPG
P1010549.JPG
P1010549.JPG
P1010550.JPG
P1010552.JPG
P1010549.JPG
P1010555.JPG

P1010557.JPG
 
Senast ändrad:
Topp