• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cigarrtråden

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Media Luna. Jäfla bra.
20191129_195117.jpg
 

Skolläraren

Panerai
Vi kör Secret Santa i familjen och jag fick svågern, som gillar att röka cigarr.
Vad hade ni köpt för runt en 500:-? Cigarrer är inte ett alternativ då jag saknar humidor.

Jag tänker accessoarer i stil med tändare, askkopp, fodral etc.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Vi kör Secret Santa i familjen och jag fick svågern, som gillar att röka cigarr.
Vad hade ni köpt för runt en 500:-? Cigarrer är inte ett alternativ då jag saknar humidor.

Jag tänker accessoarer i stil med tändare, askkopp, fodral etc.

Tyvärr är tillbehör snordyra men ett prydligt askfat kan du hitta för den pengen och min erfarenhet är att det är något som man sällan unnar sig som cigarr-rökare.
 

DrDre

Patek
Vi kör Secret Santa i familjen och jag fick svågern, som gillar att röka cigarr.
Vad hade ni köpt för runt en 500:-? Cigarrer är inte ett alternativ då jag saknar humidor.

Jag tänker accessoarer i stil med tändare, askkopp, fodral etc.

Det finns ju massor av roliga små tillbehör som är roliga att ha, men det viktigaste tycker jag ändå är en riktigt bra snoppare.
Denna är inte alls dum: https://www.kindcigars.se/tillbehor/klippare-and-saxar/xikar-xi2-dubbelgiljotin-granit
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Skulle behöva lite professionell hjälp. Är en nybörjare och älskar cigarrer. Händer ibland att jag får en nikotinkick när jag röker. Finns det något sätt man kan förebygga kicken? Blir rätt så obehagligt när man har fått den. Förstör typ hela stämningen osv.

Hur gör/har ni gjort för att förebygga detta?
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Skulle behöva lite professionell hjälp. Är en nybörjare och älskar cigarrer. Händer ibland att jag får en nikotinkick när jag röker. Finns det något sätt man kan förebygga kicken? Blir rätt så obehagligt när man har fått den. Förstör typ hela stämningen osv.

Hur gör/har ni gjort för att förebygga detta?
Ät innan. Brukar hjälpa.
 

JB_XII

Rolex
Skulle behöva lite professionell hjälp. Är en nybörjare och älskar cigarrer. Händer ibland att jag får en nikotinkick när jag röker. Finns det något sätt man kan förebygga kicken? Blir rätt så obehagligt när man har fått den. Förstör typ hela stämningen osv.

Hur gör/har ni gjort för att förebygga detta?

Se till att ha ätit något innan.
Drick/ät något sött i samband med rökningen.
Rök lagrade cigarrer där nikotin halten sjunkit betydligt.
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Ät innan. Brukar hjälpa.

Se till att ha ätit något innan.
Drick/ät något sött i samband med rökningen.
Rök lagrade cigarrer där nikotin halten sjunkit betydligt.

Brukar väldigt sällan röka i tom mage. Läste någonstans att det kan hjälpa med lite sötsaker. Som tex Cola cola eller liknande. Får testa idag med lite läsk.
Brukar oftast ha mörk choklad...
 
Topp