• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cirkapris på helservice Sub!

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Så jag har möjligheten att köpa en 16610 till ett riktigt bra pris innan den går till pantbanken.

Klockan har använts som beater och alla polerade ytor är repade och har små dings på både boet, glas samt bezelinlägg.

Den är inköpt 2003/2004 och har aldrig vart servad så det känns som det kan vara dags för det också!

Den har alltså inte härliga bruksspår utan det ser mer ut som någon har släpat den efter en bil 100 meter.

Nu tänkte jag kolla om någon har en hum vad en helservice med polering och nytt glas/inlägg brukar landa på?

Tacksam för hjälp!
 

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Spencer66 skrev:


Tack Spencer,

finns det någon nivå av yttre våld där rolex byter bara boetten istället för att polera?

Vet att omega gör det i vissa fall och jag den har har ett ruggigt djupt hugg på ena luggen.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Njae att byta en boett är inte kul och kostnaden skenar då.. Antingen acceptera eller köp annan klocka. Du kommer inte kunna räkna hem renovering..
 

JohanHLM

Rolex
Om du inte tar den själv och det är en vän till dig borde väll denne kunna anninsera den här och på så vis få ut en större peng om den säljs snabbt än på pantauktion?
Är inte jag själv som är spekulant men det borde finnas många andra här om priset är bra.
 

Gulliver

Cartier
2-Faktor
JohanHLM skrev:
Om du inte tar den själv och det är en vän till dig borde väll denne kunna anninsera den här och på så vis få ut en större peng om den säljs snabbt än på pantauktion?
Är inte jag själv som är spekulant men det borde finnas många andra här om priset är bra.

Det är en bra idé faktiskt. Tur att man jobbar halvdag imorgon får bli en sväng förbi och klämma på den innan jag tar ett beslut och annars får han hoppa in på Klocksnack !
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det verkar ju vara ett jäkla sug efter Rolex här, så att du inte tänkt tanken gör mig lite förvånad. Klart den inte ska till pantbanken! Keep it in the family.
 

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Jag pratade med min kamrat precis och det döljde sig mer i den här historien.

Han kommer "panta" den hos mig till sommaren:)

Tydligen åkt på den ökända restskatten, storlek större!

Men trycktest+glas får det nog bli vilket som!

Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Ljuv

Omega
easy rider skrev:
Rob E tar 250 kr för ett trycktest!


Är det någon som allvarligt betalar för ett TT??
En butik med lite innanför pannbenet gör väl detta goodwill och tar sedan gladeligen emot pengar för service när den inte är tät.
 
Topp