• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Citiboard - Kopiornas "försäljnings-mecca"

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Kul lirare som hävdar att äkta kostar 50 tkr...

image.jpg

50 lax CHF för en begagnad, måste han menat.
 

carlanton

Audemars
Jo, det förstår jag ju såklart och det hävdade jag inte heller.


Det är nog mer det att åtgärderna mot TPB generar betydligt mer mediauppmärksamhet än motsvarande åtgärder mot pirathandlare gjorde på den tiden det fortfarande fanns en omfattande handel med piratkopior i Sverige. Om Blocket inte hade haft en fungerande kontroll av handel med piratkopior kan du lita på att de hade stängts ned för flera år sedan.
 

noxela

Omega
"
Jag har vid flertalet tillfällen påpekat för Citiboard att det inte går att ignorera försäljningar av kopior.

Min fråga! Det förekommer stora mängder försäljningar av kopior på märkesur.
Först var det något enstaka fall, men nu har det fullständigt exploderat.
Det är nog bäst för citiboard att omgående ta tag i detta problemet.

Jag citerar Citiboard svar!

Hej!
För tillfället har vi ingen utarbetad plan för just piratkopior. Anledningen är bland annat att det är väldigt svårt att veta vad som är en kopia och vad som inte är en kopia. Därför släpper vi dessa annonser fria för tillfället. Vi kommer i framtiden diskutera huruvida vi skall göra med just kopior, och vår strategi för dessa annonser.
Mvh, Joanna

I deras användarvillkor kan man läsa följande: "Det är ej tillåtet med annnonser innehållande förfalskade mynt och sedlar, piratkopior och förfalskningar av t.ex märkesprodukter, konst, CD-skivor eller DVD-filmer, programvaror för datorer eller TV apprater etc." (http://citiboard.se/info/kundservice/anvandarvillkor)

I många annonser står det att det är fake eller kopia. Då är det inte så svårt att veta.
 

corbendallasx

Friends of KS
Mitt sista svar till Citibord: Okej!
Men ni på Citiboard tycks inte förstå hur allvarligt det är med "märkes-varu-intrång” på nätet, vilket också den här brevväxlingen visar! Jag med flera anmäler hela tiden försäljning av kopior till berörda företag och berörda säljsajter.
På tex Tradera och Blocket anmäls och rensas kopiorna bort hela tiden.
Om inte Citiboard tänker ta mina varningar på allvar, har ni garanterat snart en stämning på er att se fram emot.

Alltså....
Du måste skoja?
Vem är du att sitta (jag antar du sitter när du skriver) och varna folk på det viset?
Att upplysa om vad som är rätt och fel kan möjligen vara okej, om man nu tvunget känner att det är ett måste, men det finns sätt att göra det på.

Hade jag fått mail som det där hade jag också svarat "Goddag Yxskaft".

Har du verkligen inget bättre att göra med din tid?
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Hade varit kul att veta hur Citiboards affärsidé ser ut, om det nu är gratis att annonsera.

I artikeln från September 2013:

"...i höst lägger de två företagarna i ytterligare en växel. Då är tanken att de ska börja med traditionell marknadsföring, öppna upp för annonsering på webbplatsen och låta användare kunna betala för till exempel en bättre placering av sina annonser"

http://www.driva-eget.se/nyheter/foretag/de-utmanar-blocket-med-gratis-natloppis
 
  • Like
Reactions: jhm

Galaxy

Rolex
Alltså....
Du måste skoja?
Vem är du att sitta (jag antar du sitter när du skriver) och varna folk på det viset?
Att upplysa om vad som är rätt och fel kan möjligen vara okej, om man nu tvunget känner att det är ett måste, men det finns sätt att göra det på.

Hade jag fått mail som det där hade jag också svarat "Goddag Yxskaft".

Har du verkligen inget bättre att göra med din tid?

Tycker du att piratkopior är ok?
 

tissoter

Audemars
Mejlat dem idag med lite frågeställningar gällande den mycket märkliga toleransen för det här som verkar finnas.
 

tissoter

Audemars
Alltså....
Du måste skoja?
Vem är du att sitta (jag antar du sitter när du skriver) och varna folk på det viset?
Att upplysa om vad som är rätt och fel kan möjligen vara okej, om man nu tvunget känner att det är ett måste, men det finns sätt att göra det på.

Hade jag fått mail som det där hade jag också svarat "Goddag Yxskaft".

Har du verkligen inget bättre att göra med din tid?
Extraknäck på citiboard eller ?
 

tissoter

Audemars
Okej, fick exakt samma svar som TS.... De skiter uppenbarligen i det.
Citiboards svar.

Hej!

För tillfället har vi ingen utarbetad plan för just piratkopior. Anledningen är bland annat att det är väldigt svårt att veta vad som är en kopia och vad som inte är en kopia. Därför släpper vi dessa annonser fria för tillfället. Vi kommer i framtiden diskutera huruvida vi skall göra med just kopior, och vår strategi för dessa annonser.

Mvh, Random noname kundtjänst
 

jhm

Panerai
Okej, fick exakt samma svar som TS.... De skiter uppenbarligen i det.
Citiboards svar.

Hej!

För tillfället har vi ingen utarbetad plan för just piratkopior. Anledningen är bland annat att det är väldigt svårt att veta vad som är en kopia och vad som inte är en kopia. Därför släpper vi dessa annonser fria för tillfället. Vi kommer i framtiden diskutera huruvida vi skall göra med just kopior, och vår strategi för dessa annonser.

Mvh, Random noname kundtjänst


Jag tror inte att "random noname kundtjänstperson" ens vet vad strategi betyder. Ett anonymt tips till Polisen kanske vore något?! Borde åtminstone ge bättre utdelning än att spamma deras "kundtjänst". ;)
 

tissoter

Audemars
Jag tror inte att "random noname kundtjänstperson" ens vet vad strategi betyder. Ett anonymt tips till Polisen kanske vore något?! Borde åtminstone ge bättre utdelning än att spamma deras "kundtjänst". ;)

När man läser mellan raderna ser man ju att de uppenbarligen inte tycker det är så stort problem. Sen är det klart de inte kan skriva att vi skiter i det :) Håller med dig om att det vore det bästa.
 
  • Like
Reactions: jhm
Topp