• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Citizen Chronomaster & Citizen's de Luxe modeller

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Dom som vet, dom vet...
54105-972039089a82e9a30a6c0aa6aa06316f.jpg

Inte i min ägo än, men en modell jag någon gång vill äga :cigar:
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Var är min gamla nuförtiden, sist jag såg livstecken från den var den i Göteborgstrakten?
Man kan verkligen snacka gå under radarnklocka om den där.
Nästan i klass med platina Swatch.
Ja, den har väl hoppat runt lite, men är väl fortfarande kvar på forumet?
Set ut som en CTQ57-09xx av nåt slag. Är den i platina eller vitguld eller nåt annat glamoröst?
Stämmer bra -0972 i vitguld. Det kom en i var kulör...
20120819_0b4dcbb5b488518d9ba9Dg3EHYSAOjld.jpg

ca 53K och 58K när det begav sig får väl ändå ses som mycket prisvärt ;)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Den där saknar man lite ändå..
Vet du om den är kvar på forumet? Är det bara en som snurrat, eller finns det fler? Även om man säger att det är en riktig "stealth wealth" så tycker jag den har en riktigt bra formgivning tillsammans med finishen & prestandan. Lika klassisk i utformningen som en PP 5296 ;)
08_M326938-0004_PK13_001.jpg
 

Geparden

Audemars
Vet du om den är kvar på forumet? Är det bara en som snurrat, eller finns det fler? Även om man säger att det är en riktig "stealth wealth" så tycker jag den har en riktigt bra formgivning tillsammans med finishen & prestandan. Lika klassisk i utformningen som en PP 5296 ;)
08_M326938-0004_PK13_001.jpg
Vet faktiskt inte. Köparen är inte så aktiv här längre. Tror inte det snurrar mer än ett ex. här.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Sannolikt bara en i Sverige, gjordes nog mycket få.
En bra sak är lådan till klockan som och är tvärtemot vad som är vanligt nuförtiden.
Rätt liten, enkel och gjord i balsaträ, charmigt.
Det finns en annan i balsaträ jag verkligen gillar. Jag gjorde ett tafatt försök att få köpa boxen löst när jag var på besök i Tokyo, men det gick inte :p
IMG_3743.jpg

AR5044-03E är modellen som serverades på detta trevliga vis. :cigar:
 

kuma-kun

Audemars
Vacker! Skulle du lämna in en sån på valfri Ur och Penn för batteribyte om du ägde den? (Förlåt, var tvungen att fråga!)

Finns inte Ur och Penn här så jag valde att skicka den direkt till Citizen.
Man bara anmäler till dom att man vill ha service så skickar dom ut en kartong med en förfrankerad kartong i för klockan.
Bara att skicka in och några veckor senare får man tillbaka klockan servad med protokoll till en kostnad av ingenting.
Där har Seiko nåt att lära.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor

Geparden

Audemars

idagtisdag

Cartier
Modellen i gult guld och vitt guld har nog exakt samma dimensioner som modellen i titan (CTQ57-0951 till CTQ57-0955). Annars hade inte titanbandet passat vitguldsklockan så bra i bilden ovan. Jag tror det är exakt samma form på boetten, möjligtvis med undantag för hålen till bandstiften.

Notera att i @martinib bild ovan så är icke-guld Chronomasterklockorna från andra generationer, och har därmed andra boetter än vitguldaren.

från en gammal nersparad citizen spec för titanmodellen:
diameter 38,0 mm
höjd: 10,3 mm
vikt: 81 g med samtliga länkbitar (troligtvis)

Minns jag rätt om boetten är 36mm på 0972?

Något större, typ 38mm har jag för mig.

Jag hittade en på Rakuten... https://item.rakuten.co.jp/takami710/1905820/?scid=af_pc_etc&sc2id=af_101_0_0
ケースサイズ 縦:44mm(ラグ含む)
横:36mm(リューズ含まず)
サイズの詳細
Men det är ofta olika info ifrån olika källor när det gäller Citizen, det egna skjutmåttet brukar alltid vara det pålitligaste :p

Helt säker att den är större än 36mm, max 38.
 
Senast ändrad:

Geparden

Audemars
Modellen i gult guld och vitt guld har nog exakt samma dimensioner som modellen i titan (CTQ57-0951 till CTQ57-0955). Annars hade inte titanbandet passat vitguldsklockan så bra i bilden ovan. Jag tror det är exakt samma form på boetten, möjligtvis med undantag för hålen till bandstiften.

Notera att i @martinib bild ovan så är icke-guld Chronomasterklockorna från andra generationer, och har därmed andra boetter än vitguldaren.

från en gammal nersparad citizen spec för titanmodellen:
diameter 38,0 mm
höjd: 10,3 mm
vikt: 81 g med samtliga länkbitar (troligtvis)
Troligtvis är boetten är densamma.
IMG_0685.jpg

CTQ57-0972 och CTQ57-0953
 
Topp