• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Citizen 150m 52-0110

maxmol

Panerai
Det gick fort. Har dock för många dykare igen och får ta och flippa denna. Har samvetslöst tagit en screendump på Mykeys tidigare annons. Allt som står där gäller nu också.

Länk till den (fler bilder där också): https://klocksnack.se/threads/citizen-150m-52-0110.22554/

Screen Shot 2014-06-13 at 15.56.17 1.png


Citizen PAF6.JPG



Information som kan läggas till:

1) Jubilee-länken passar rätt stora handleder.

2) PAF märkningen har jag rotat i lite. En bloggare som är Citizen-fanboy (http://vintagecitizenwatches.com/2014/01/30/vintage-aviator-citizen-51-1811/) menar att det är från det pakistanska luftvapnet. Han har en i samma model med samma märkning. Detta har jag inte lyckats få bekräftat. Från Citizens suport desk i Tokyo skrev de:

"Thank you for your email. This is CITIZEN Tokyo support desk in Japan.

We regret to tell you that we were not able to find what the model is. This model looks very old and we have never heard we got special order from Pakistani air force. We guess the PAF mark was engraved by someone in Pakistan additionally.

Please accept we are able to tell you only this based on the limited information.

Sincerely yours,
Customer Service department Tokyo
CITIZEN WATCH Co., LTD."

Jag har inte fått svar på mina mail till pakistanska ambassaden eller det jag skickade till pakistanska försvarsministeriet. De anses väll sig tydligen ha viktigare saker för sig.

Så ta chansen och köp det som kan komma att vara sommarens hetaste beater och en (eventuellt) äkta tool watch.
 

maxmol

Panerai
Hej,

PAF står i gitarrvärlden för Patent Applied For. Kan det vara så i detta fall också?

Det viste jag inte om gitarrer innan. Men det är jag rätt säker på att det inte gjorde. Patent förutsätter en ny teknisk lösning. Inget på denna klocka var nytt när det kom. PAF inom gitarr världen som jag förstår det är namnet på en Gibbson med en ny lösning för en humbucker. Det var alltså den lösningen som ett pantent hade ansökts för, inte själva gitarren. Förklarar inte heller pilen som är mycket vanligt förekommande bland flygvapensklockor. :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Precis, ett långskott bara. Jo, Gibson stämmer. Jag har faktiskt ägt en sådan mick en gång i tiden, jag har för mig att jag gav 10.000 kr för den. Helt sjukt.

Aja, sorry för kladd. :)
 
Topp