• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Citizen 17 jewel Parashock -60 tal?

Backspin66

Breitling
Hej!
Har detta ur som jag har ärvt av min far. Säkerligen inte dyrt, men har ett affektionsvärde för mig. För ett 20 tal år sedan lämnade jag in det hos en urmakare för rengöring. Tyvärr var han rätt klumpig, och lyckades tappa bort en indexvisare Den funkar alldeles utmärkt, men är ju inte så kul att gå runt med i detta skick.

Min fråga är. Finns det någon i detta avlånga land som har en Citizen som jag har, som är kasserad, trasig, eller någon som liknar denna klocka.Vore kul om jag kunde återställa klockan till sitt ursprungliga skick. Tack på förhand
/Pål
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    100.9 KB · Visningar: 124

rogart-63

Patek
Det står lite siffror på baksidan av klockan ? Kan med dom kanske hitta en donator på Ebay eller Tradera . Skriv siffrorna här i tråden så kanske vi kan hjälpa till . Har en fin iordningjord citizen men inga visare till den .Så på sätt och vis söker jag efter en oxå .
 

Backspin66

Breitling
Tack för svaren. Skall kolla med Tradera och hålla ögonen öppna. Här är en bild på baksidan.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    126.6 KB · Visningar: 38
Topp