• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

CITIZEN 200M AUTOMATIC PRO-DIVER

martin9z9

Omega
Hej!

Suttit och kollat lite på dykarklockor, så hittade jag en citizen som såg fräsch ut. Hade gärna köpt något finare men elonomin tillåter tyvärr inte det. Någon som vet mer om denna klocka? Kvalité osv?

Mvh Martin
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    43.4 KB · Visningar: 290

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Min uppfattning är att det där är en finfin klocka med tanke på priset.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Haft en fast med svart vridning, helt okej men seiko skx007 är bättre och har en mer solid känsla enligt mig. Seiko monster är annars en bra klocka med.
 

Knight

Cartier
Inom kort kommer det drälla in kommentarer som säger Seiko SKX007. Det är den dykare jag rekommenderar vänner när de är i behov av något billigt som ger mycket klocka för pengen.

Med det sagt har jag tyvärr inte klämt på just denna Citizen, men varumärket är det absolut inget fel på! De gör bra grejer.
 

martin9z9

Omega
Inom kort kommer det drälla in kommentarer som säger Seiko SKX007. Det är den dykare jag rekommenderar vänner när de är i behov av något billigt som ger mycket klocka för pengen.

Med det sagt har jag tyvärr inte klämt på just denna Citizen, men varumärket är det absolut inget fel på! De gör bra grejer.
Inom kort kommer det drälla in kommentarer som säger Seiko SKX007. Det är den dykare jag rekommenderar vänner när de är i behov av något billigt som ger mycket klocka för pengen.

Med det sagt har jag tyvärr inte klämt på just denna Citizen, men varumärket är det absolut inget fel på! De gör bra grejer.
Vad för pris ligger Seiko SKX007 i Sverige?
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Det går att klicka hem en för strax över tusenlappen. Butikspris är jag faktiskt lite osäker på, men misstänker runt 2 till 2,5 tuss?

var väl någon som såg en för 3700 i sverige. Beställde en från watchhubs förra veckan, slutade nog på 1250:- inkl jubilee. Jag har inte känt eller sett ditt förslag, men en skx007 är ju en klassiker. Dessutom är det hyfsat lätt att få tillbaks pengarna senare.

Vill du gå upp ett steg, och lägga upp ett par 100-lappar till och slå till på en Seiko Sumo, sbdc001. Kostar ca 3-3400 på watchhubs.
 

martin9z9

Omega
var väl någon som såg en för 3700 i sverige. Beställde en från watchhubs förra veckan, slutade nog på 1250:- inkl jubilee. Jag har inte känt eller sett ditt förslag, men en skx007 är ju en klassiker. Dessutom är det hyfsat lätt att få tillbaks pengarna senare.

Vill du gå upp ett steg, och lägga upp ett par 100-lappar till och slå till på en Seiko Sumo, sbdc001. Kostar ca 3-3400 på watchhubs.
Vet du vad en vintage skx007 ligger på ungefär?
 

M.U

Rolex
Vill du ha riktigt bröt så kör på seiko monster, har den större varianten och är helnöjd! (Finns "mini-monster också)
 

KMS

Rolex
Sjysst klocka. Tänk bara på storleken den är något mindre typ 38-39. Det är en bra billig klocka hel enkelt. Hade en, sålde den efter ett tag...
Kolla också in Vostok Amphibian. Seiko & Seiko5 dykare, Christoper Ward. Finns lite micromärken alá Armida, Obris Morgan mm.
Kan du tänka dig begagnat kommer väl en del lite snajsigare Seiko dykare i närheten prismässigt.

Vilken storlek letar du efter?
 

martin9z9

Omega
Sjysst klocka. Tänk bara på storleken den är något mindre typ 38-39. Det är en bra billig klocka hel enkelt. Hade en, sålde den efter ett tag...
Kolla också in Vostok Amphibian. Seiko & Seiko5 dykare, Christoper Ward. Finns lite micromärken alá Armida, Obris Morgan mm.
Kan du tänka dig begagnat kommer väl en del lite snajsigare Seiko dykare i närheten prismässigt.

Vilken storlek letar du efter?
43 mm!
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Utöver Mako/Ray tycker jag även att du skall titta på Orient M-force som är rejäla och tåliga klockor. Beroende på modell finns de i storlekarna 42,5 - 47 mm och priserna varierar från ca 1800 - 3500 kr beroende på modell.
 
Jag har den i helsvart.
Fin storlek, runt 38 mm., utan krona
010_zps3edc1b3b.jpg
n. 11 mm. tjock.
Har använt min skapligt flitigt under några månader.
Den går bra, är tät, ser bra ut och är skitbillig.
Ett bra storleksalternativ till den, flera hundralappar dyrare, Seiko SKX-serien.
Klockan gör sitt jobb bra. Du blir säkert nöjd.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Jag gillar den där Citizenmodellen, särskilt Pepsi med blå tavla. Skx känns lite tristare av den enkla anledningen att den är mycket vanligare.
Slår också ett slag för Orienterna, äger både Ray och mforce. Rayen har dock min bättre hälft lagt beslag på vilket väl säger något om utseendet på den.
 
Topp