Brolle89
Basic
- Pris
- 2100
- Returpolicy
- Enligt överenskommelse
- Bilder Skickat
- Ja
Till salu två stycken Citizen Promaster Aqualand C022 & C023 båda från 1990.
Enligt mig världen bästa toolwatch, och för sin tid en väldigt avancerad klocka.
Perfekt årsklocka, eller varför inte som beater? En fantastisk vintageklocka byggd som en tank. Startskottet för Promaster serien som verkligen visade hur seriösa Citizen var när det kom till dykarklockor. Passa på medans de fortfarande är "affordable"
Överlag bra skick på dem båda, alla funktioner såsom larm, display osv fungerar felfritt. Djupmätare kan jag dock inte gå i god för.
Självklart har 31år av använding satt sina spår men mest bara lite ytlig patina samt blekt färg. C023 har lite mer patina, men ett helrätt intryck.
Dimensioner:
42mm diameter, bezel mäter dock bara 37.5mm så den upplevs mindre.
24mm bandbredd
13mm tjock
47mm lug till lug
Fler bilder och information kan självklart fås på PM.
C022: kommer på grönt nato + originalgummi.2400:- 2200:-
C023: kommer på passande lädernato (såld)
Obs! Båda klockorna kommer "watch only", alltså utan box och papper
Paketpris kan självklart ordnas, då slänger jag även med en Citizen Dyktub
Byten, try me Monchard Pulsations Chronograph samt Maranez Samui står högt på listan
Tack KS för fantastiskt forum samt annonsmöjligheten!
Väl mött
Enligt mig världen bästa toolwatch, och för sin tid en väldigt avancerad klocka.
Perfekt årsklocka, eller varför inte som beater? En fantastisk vintageklocka byggd som en tank. Startskottet för Promaster serien som verkligen visade hur seriösa Citizen var när det kom till dykarklockor. Passa på medans de fortfarande är "affordable"
Överlag bra skick på dem båda, alla funktioner såsom larm, display osv fungerar felfritt. Djupmätare kan jag dock inte gå i god för.
Självklart har 31år av använding satt sina spår men mest bara lite ytlig patina samt blekt färg. C023 har lite mer patina, men ett helrätt intryck.
Dimensioner:
42mm diameter, bezel mäter dock bara 37.5mm så den upplevs mindre.
24mm bandbredd
13mm tjock
47mm lug till lug
Fler bilder och information kan självklart fås på PM.
C022: kommer på grönt nato + originalgummi.
C023: kommer på passande lädernato (såld)
Obs! Båda klockorna kommer "watch only", alltså utan box och papper
Paketpris kan självklart ordnas, då slänger jag även med en Citizen Dyktub
Byten, try me Monchard Pulsations Chronograph samt Maranez Samui står högt på listan
Tack KS för fantastiskt forum samt annonsmöjligheten!
Väl mött
Bilagor
Senast ändrad: