• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Citizen Aqualand säljes i mycket bra skick

Mesak

Breitling
Hejsan,

Jag har en Citizen Aqualand som jag tänkte kolla intresset på. Den är sparsamt använd och därför i mycket bra skick. Jag tog fram den för några månader sedan och såg att gummiarmbandet hade blivit dåligt av tidens tand så det är utbytt mot ett nytt orginalarmband. Då byttes även batteri. Sedan har den inte använts. Jag gjorde i ordning för att sälja men fick väl lite kalla fötter. =)

Jag har inget att anmärka på den. Den är som sagt i toppskick. Ser i stort sett ny ut. Kan givetvis ordna fler bilder om det är av intresse.

/Alex

 

calzone

Vacheron
Du måste ange ett pris, Om du är osäker sätt ribban högt så får folk pruta. Lite fler bilder skulle heller inte skada :)
 

Mesak

Breitling
Jag har hittat några av denna typ på nätet men ingen i närheten av detta skick. Detta verkar vara första modellen i denna serie eller en av de första. Det är en GN-4-S och C022 säger säkert också en del för den insatte. Eftersom den verkar eftertraktad och är i sådant bra skick så sätter jag priset 3500kr.

Fler bilder kommer strax!
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Sorry att jag kapar din tråd, men du kommer få det väldigt tufft att hitta en köpare för det priset.
Jag köpte hem min C022 som är i rätt bra skick för strax över tusenlappen.

Ta det inte personligt men ett pris på runt 2k är nog mer rimligt.
 

Mesak

Breitling
Ledsen att det tog lite tid med bilderna. Jag fotade lite runt om för att visa skicket. Säg gärna till om det är något mer ni vill se. Jag är den enda ägaren och den är köpt på Stjärnurmakarna för många år sedan. Jag hade den i början men tyckte den var lite stor så den blev liggande.

Glaset är helt felfritt. Jag kan då inte se något iaf. Metallen har lite små märken men bara små saker.







 

Mesak

Breitling
Angående priset så är det kanske lite högt. Jag försöker själv få mig en uppfattning löpande. Såg en liknande på blocket för 2000kr som ser ut som den blivit överkörd några gånger samt behövde batteribyte. Jag är öppen för förslag och diskussion.
 

Mesak

Breitling
Måste säga att den ser riktigt fin ut! Har du inte kvar dyk tuben som man fick den i?
Kolla i den här tråden så kommer du vilja ha kvar klockan;)
https://klocksnack.se/threads/citizens-aqualand.327/

Intressant tråd det där. Du har helt rätt i att jag fick lite lust att ha kvar klockan efter att jag läst tråden. Såg ett snyggt armband där också. =)

Jag har ingen tub. Fick ingen sådan. =(

Jag försökte dechiffrera serienumret med guiden i tråden för att se när klockan är tillverkad men har inte lyckats. Vet inte om du kanske kan vara behjälplig? Första siffran är en 6:a vilket skulle kunna antyda 1986 men sedan blir det konstigt.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Du har helt rätt. Din klocka är daterad till februari 1986. :)
Du har en ganska tidig modell då dessa började tillverkas 1985.

Kom du ihåg vilket år du köpte den och vad du ungefär fick ge för den? :)
 

Mesak

Breitling
Du har helt rätt. Din klocka är daterad till februari 1986. :)
Du har en ganska tidig modell då dessa började tillverkas 1985.

Kom du ihåg vilket år du köpte den och vad du ungefär fick ge för den? :)

Nej men det borde ha varit runt -96 el. -97. Kan inte ha varit -86 iaf för då var jag 7 år. Min äldre bror köpte en silver och jag önskade mig en också efter det. Jag tror faktiskt brorsan har sin kvar. Hans är nog mer använd dock. Kan det ha varit runt 4-5 tusen kanske? Vore kul om kvittot finns kvar hos mina föräldrar, annars kanske brorsan minns nåt.
 

Mesak

Breitling
Jag skickade ett sms till min mamma och frågade om hon möjligtvis hade någon aning om kvittot till klockan kunde finnas kvar hemma hos dem. En timma senare ringde hon och sa att hon hittat det. Jag köpte klockan i januari 1998 för runt 2500kr. Vet inte vad det skulle motsvara i dagens penningvärde. Så kvitto kommer iaf med vid köp, ska bara hämta hem det först. =)
 

Mesak

Breitling
Du har helt rätt. Din klocka är daterad till februari 1986. :)
Du har en ganska tidig modell då dessa började tillverkas 1985.

Kom du ihåg vilket år du köpte den och vad du ungefär fick ge för den? :)

Jag funderade på om klockan verkligen kan vara så gammal som från 1986 och hittade denna tråd vilken antyder att klockan skulle kunna vara från 1996 istället. Ett av inläggen menar på att de klockor som kom före -94 hade längre serienummer än efterföljande. Inte helt lätt att få koll på detta dock.

http://forums.watchuseek.com/f21/dating-aqualand-298186.html
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Jag skickade ett sms till min mamma och frågade om hon möjligtvis hade någon aning om kvittot till klockan kunde finnas kvar hemma hos dem. En timma senare ringde hon och sa att hon hittat det. Jag köpte klockan i januari 1998 för runt 2500kr. Vet inte vad det skulle motsvara i dagens penningvärde. Så kvitto kommer iaf med vid köp, ska bara hämta hem det först. =)
2500:- 1998 motsvarar knappt 3100:- i dagens penningvärde. Fråga mig inte varför jag vet det. :)
 

Mesak

Breitling
Jag lägger ut en prisförnyelse för att vara tydlig med att det första inte längre är aktuellt.

2500 kr

Det är alltså mycket fint skick på denna. Väldigt sparsamt använd. Nytt armband, nyligen genomfört batteribyte. Kvitto medföljer.
 

Mesak

Breitling
Tycker du ska behålla den där, du har ju haft den sen inköp i 15år och en riktig kultdykare i kalasskick. Kan bli din bästa vän i sommar :)

Visst har tanken slagit mig men jag ser hellre att någon som verkligen uppskattar den får rå om den. Jag vill inte att den blir liggande efter ett tag igen. Den förtjänar att få leva lite nu. =)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Visst har tanken slagit mig men jag ser hellre att någon som verkligen uppskattar den får rå om den. Jag vill inte att den blir liggande efter ett tag igen. Den förtjänar att få leva lite nu. =)

Hehe du har säkert rätt, hoppas du kan hitta en köpare som uppskattar den :)
 

Mesak

Breitling
Om du är intresserad av klockan så ge mig ett bud. Vad är den värd för just dig? Det kanske går att komma överens. =)
 

Mesak

Breitling
Ja, nu har den en ny ägare iaf. Började känna lite separationsångest när jag packade ner den men nu känns det ok igen. Hoppas de lever lyckliga länge tillsammans. :)
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Förlåt för OT men det är väl bara att diskontera med inflationen?
Yeah boi! Det är ju inte svårare än att beräkna FV av 2500:- till dags datum med hänsyn till inflationen. Att jag kunde svaret på frågan ovan var bara för att jag några dagar tidigare beräknat dagens penningvärde av 100kkr anno 1998.
 
  • Like
Reactions: ZQT
Topp