• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Citizen Bullhead kronograf Panda

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Mycket snygg Citizen Challenge Timer 67-9011 flyback kronograf från oktober 1975
Uppdatering. Någon med vassa ögon upptäckte att subdialvisarna kan vara felaktigt. Jag ser nu att dom skiljer sig lite på formen från bilder på motsvarande klockor. Inget jag uppmärksammande när jag köpte den.
Så långt jag har hittat info är den korrekt på alla sätt. Dock kan man tycka att boetten är ovanligt repfri för en drygt 40 år gammal klocka så om den eventuellt är "renoverad" kan jag inte garantera. Något avskalad beläggning på ringen.

Gången är stabil och bra -6 sekunder senaste dygnet. Kronografen startar/stannar som den skall och nollställer perfekt.
Kommer på nytt (endast monterad och provad) DI-Modell Rallye läder och Citizen länk. Jag vet ej om länken är original.
Förväntningar på vintage kan vara så olika så retur gäller (köper bekostar porto) om beskrivningen visar sig vara felaktigt.
Till klocksnackandan hör att båda köpare och säljare är nöjd.
I första hand försäljning men byte kan vara aktuellt. Dykare/sommarbeater 39-43 mm. "Udda" märken är trevligt, men lider tyvärr av allvarlig kvartsallergi så batteriklockor är inte ett alternativ :) Dock är mögel inget hinder...
Glömde ta bilder av verket när det var bra ljus så endast en dålig mobilbild finns med. Fixar fota av bättre kvalitet vid intresse.
Pris 2900.





P1040875.JPG
P1040876.JPG
P1040877.JPG
P1040878.JPG
P1040879.JPG

IMAG2530.jpg
 

Bilagor

  • P1040880.JPG
    P1040880.JPG
    228.1 KB · Visningar: 52
Senast ändrad:
Topp