• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Citizen CA0255-01E (PVD kronograf för enkelhetens skull) Åsikter?

l.smallbone

Cartier
2-Faktor
Behöver en kronograf har jag intalat mig själv. Tänker mig att det kommer gå ungefär såhär; Moonwatch, Big block, IWC big pilot i keramik (om den finns utan top gun skräpet) Daytona. Just nu är jag väldigt svag för IWCn så har suttit och googlat än del liknande skapelser. Det första man snubblar på är ju givetvis Parnis men det är inget alternativ. Har istället hittat den här:

http://www.urkompaniet.se/sport/cit...prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt

Kommer på ett svart kanvas strap som verkar vettigt. Så några tankar? Om Citizen, eco-drive eller klockan i allmänhet? Eller sitter du på nått som skulle falla mig i smaken kanske? Bezelen skulle ju egentligen varit mattsvart, går det att lösa själv? dryga 2k ink frakt för övrigt.
photo_1.jpg


Tack för hjälpen!

edit: grammatik.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den verkar också finnas på amazon.
Eller kolla watchhubs.com
Kanske finns billigare på ebay.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En fråga dock, hur gör man för att byta ett sådant band iom att man inte kommer åt sprintarna?
Man använder ett bandstiftverktyg. Det är nog lite skillnad i storlek på de tre modellerna, så kika på det innan du bestämmer dig. Den sista är 43mm, vilket är rätt stort. IWCerna är ju dock stora de också.
 
Topp