• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Citizen Campanola återförsäljare

timevoid

Cartier
2-Faktor
Hej

Kort fråga. Finns det någon som lyckats få tag på en Campanola via webben ?

Eller ännu bättre, butik här i Sverige ?

Har grävt fram en länk via forumtråd men det kanske finns fler?

http://www.higuchi-
inc.com/campanola.html
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ur och Penn är de enda som säljer Citizen i Sverige och de kan beställa hem i princip alla modeller som inte är JDM-modeller. Om de vill däremot är en annan fråga.
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Och där satt den på armen ! imponerande jobb av higuchi. Blir nog några klockor till därifrån.

IMG_20170613_180927367~2.jpg
 

AB

Panerai
2-Faktor
Det kan vi "tacka" ur och Penn för.
Lite sen på bollen här men var inne på en Ur&Penn idag och lackade ur på deras minst sagt skrala sortiment av Citizen. Med tanke på Ur&Penns positionering som butik förstår jag i och för sig att man väljer att ta in billigare modeller. Å andra sidan - hur kommer det sig att Citizen nöjer sig med att ha en sådan återförsäljare som enda alternativ i Sverige? Tror man inte att svenska konsumenter uppskattar Citizens dyrare modeller också?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lite sen på bollen här men var inne på en Ur&Penn idag och lackade ur på deras minst sagt skrala sortiment av Citizen. Med tanke på Ur&Penns positionering som butik förstår jag i och för sig att man väljer att ta in billigare modeller. Å andra sidan - hur kommer det sig att Citizen nöjer sig med att ha en sådan återförsäljare som enda alternativ i Sverige? Tror man inte att svenska konsumenter uppskattar Citizens dyrare modeller också?
Som jag förstått det är i princip Ur och Penn generalagent för Citizen och har varit det extremt länge, därav problemet.

Varför de inte är intresserade av att köpa in modeller i högre prissegment får du gärna fråga dem. :) Jag är ganska övertygad om att exempelvis Globen skulle lyckas sälja "The Citizen".
 

AB

Panerai
2-Faktor
Som jag förstått det är i princip Ur och Penn generalagent för Citizen och har varit det extremt länge, därav problemet.

Varför de inte är intresserade av att köpa in modeller i högre prissegment får du gärna fråga dem. :) Jag är ganska övertygad om att exempelvis Globen skulle lyckas sälja "The Citizen".
Så trist! Men antar att de mest bryr sig om försäljningen i Japan och USA?
 
Topp