• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Citizen Campanola with swiss movement

Sledger

Cartier
Citizen förvärvade tydligen La Joux-Perret för några år sedan så de äger bl a Arnold & Son. Campanola har bara haft quartz tidigare men nu kommer de alltså med mekaniska klockor i den serien. Det är ju väldigt vanligt med eurpeiska klockor med japanska verk, men detta är första gången jag ser "SWISS MOVEMENT ASSEMBLED IN JAPAN" på en klocka. :) Citizen borde väl iofs kunna förlita sig på sina egna verk så varför göra dessa klockor? Det känns lite som klockor med identitetskris men jag tycker ändå de ser fina ut och skulle gärna prova en. Dessa är JDM så kanske inte så lätta att få tag på.
Citizen-Campanola-Mechanical-NZ0000-15.jpg

Citizen-Campanola-Mechanical-NZ0000-9.jpg

Citizen-Campanola-NZ0000-watches-18.jpg


Min favorit! Vit tavla med blånerade visare är snyggt!

Citizen-Campanola-Mechanical-NZ0000-1.jpg


Läs hela reportaget på A Blog To Watch -> http://www.ablogtowatch.com/citizen-campanola-mechanical-nz0000-watches-swiss-movements/
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Citizen förvärvade tydligen La Joux-Perret för några år sedan så de äger bl a Arnold & Son. Campanola har bara haft quartz tidigare men nu kommer de alltså med mekaniska klockor i den serien. Det är ju väldigt vanligt med eurpeiska klockor med japanska verk, men detta är första gången jag ser "SWISS MOVEMENT ASSEMBLED IN JAPAN" på en klocka. :) Citizen borde väl iofs kunna förlita sig på sina egna verk så varför göra dessa klockor? Det känns lite som klockor med identitetskris men jag tycker ändå de ser fina ut och skulle gärna prova en. Dessa är JDM så kanske inte så lätta att få tag på.
Citizen-Campanola-Mechanical-NZ0000-15.jpg

Citizen-Campanola-Mechanical-NZ0000-9.jpg

Citizen-Campanola-NZ0000-watches-18.jpg


Min favorit! Vit tavla med blånerade visare är snyggt!

Citizen-Campanola-Mechanical-NZ0000-1.jpg


Läs hela reportaget på A Blog To Watch -> http://www.ablogtowatch.com/citizen-campanola-mechanical-nz0000-watches-swiss-movements/
Fast det handlar väl om att folk generellt tycker schweiziskt slår japanskt kvalitetsmässigt överlag.
Alla här vet ju lyckligtvis att det är skitsnack...
 
Topp