• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Citizen Campanola

DB15

Panerai
Pledge Member
Hej alla! Vad har ni för känslor för och tankar kring Citizen Campanola? Själv så tycker jag att dom är riktigt snygga och ju mer man läser om dom desto mer skulle man vilja äga en.
Vad känner ni?
Länkar en intressant artikel från "A blog to watch about" om märket.

http://www.ablogtowatch.com/citizen...iew-radiant-example-of-detail-and-refinement/

Och självklart lite bilder ;) (snodda från google).
64c9175598959dcb6d8f0b56c2954aa9.jpg


img56816268.jpg


img56816267.jpg
 

Sorubim

Audemars
Har hittills inte sett någon Campanola-modell som jag gillat utseendet på. Men man kan ju ändå tycka att de är väldigt intressanta med sina komplikationer och detaljrikedom. Såg bilder för några år sedan på modeller med en massa astronomisk info på urtavlan. Rätt så spejsigt.
cosmos_photos1.jpg


EDIT: Campanola "Cosmosign" samt Astrodea verkar de heta. Artikel här:
http://www.ablogtowatch.com/citizen-astrodea-stargazing-watch-collection/
 
Senast ändrad:

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Inte mer än att de historikt sett har jäkligt grymma handgjorda kvartsverk med diverse komplikationer.
Numer finns även automater med Schweiziska verk efter att Citizen köpt La Joux Perret som jag tycker är rätt snygga.
mechanical_collectio.jpg

Citizen har väl även dumpat Citizen-branding för att försöka slå sig in i riktiga premiumsegmentet (lite som Seiko gjort med Credor).
Intressant att se hur det lyckas och om de kommer utanför Japan nån gång.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Min Campanola har nu stannat och behöver nog förmodligen ett batteribyte.
Någon som har ett bra tips vem man kan ta den till?
Uropenn är ju AD men dit vill man väl helst inte gå iaf med denna lr?
Frågan är också om man kan be (lr våga rättare sagt) dom skicka iväg klockan till en Citizen verkstad.
75176EC4-D2FB-4F25-97EA-160E5877505A.jpeg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Min Campanola har nu stannat och behöver nog förmodligen ett batteribyte.
Någon som har ett bra tips vem man kan ta den till?
Uropenn är ju AD men dit vill man väl helst inte gå iaf med denna lr?
Frågan är också om man kan be (lr våga rättare sagt) dom skicka iväg klockan till en Citizen verkstad.
75176EC4-D2FB-4F25-97EA-160E5877505A.jpeg
UrP har en verkstad i Upplandsväsby har jag för mig, dit skickas den först. Om den urmakaren där (som är certifierad av Citizen) bedömer att den ska till Japan fixar dom det. Jag har faktiskt bara goda erfarenheter av UrP så här långt. Gubben som sitter inne på Drottninggatan är helt ok att ha att göra med, och även han i Upplandsväsby. Om det bara är batteribyte kan du väl snacka med Johan på Fältöversten :)
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Min Campanola har nu stannat och behöver nog förmodligen ett batteribyte.
Någon som har ett bra tips vem man kan ta den till?
Uropenn är ju AD men dit vill man väl helst inte gå iaf med denna lr?
Frågan är också om man kan be (lr våga rättare sagt) dom skicka iväg klockan till en Citizen verkstad.
75176EC4-D2FB-4F25-97EA-160E5877505A.jpeg
Riktigt snygg (och cool) den där! Vet du om modellen finns i deras sortiment fortfarande? Köpte du den ny? :)
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Riktigt snygg (och cool) den där! Vet du om modellen finns i deras sortiment fortfarande? Köpte du den ny? :)
Tack! Jo den går och hitta lite här å där. Köpte den lätt begagnad på Kaplans av alla ställen! Med tanken på vad det var så fick jag den till ett sjukt bra pris. Tror inte dom hade så värst mycket kunskap om just Campanola vid det tillfället.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor

Detta borde väl vara en Campanola?
Nä, Jacques Lemans är inte Campanola, dom är fortfarande Jacques Lemans ;) , men dom har vid minst ett tillfälle använt samma urverk ifrån Citizen. Det jag känner till är cal.6770 grand complication, så detta är troligen något liknande. Säkert ett riktigt klipp :)
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Jag har Campanola versionen av denna, utverkat verkar vara desamma men varken finishen lr Tavlan är i samma kvalité som Campanolan måste jag säga.
 
Topp