• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Enicar Star jewels (SÅLD) & Citizen Challenge Timer ”Bullhead” (prisjusterad 24/9)

Pris
3200/1200
Returpolicy
Kommer vi överens om innan
Bilder Skickat
  1. Ja
3200 Prisbump: 3000

Citizen Challenge timer automatic chronograph flyback “Bullhead” panda 67-9011
Snabba specifikationer:

  • Subdial för timmar (12) och minuter (30)
  • Kronograf och flyback
  • Verk: automatic /cal. 8110A original citizen 23 jewels
  • Kalenderfunktion, quickset för dag och datum fungerar bra
  • Storlek 38.5mm x 44mm
  • Avstånd mellan bandhorn är 18 mm
  • Krona är original med “CTZ”-logga
  • Tavla, urverk, boett, visare, allt är original
  • Enligt serienumret är den producerad i oktober 1977

Jag köpte klockan i maj 2021 och har haft den som sommarklocka. Även jag inte vågat bada med den var den en fin, förvånansvärt lättburen kompanjon som verkligen fick en att haja till när man kollade ner på armen (”WTF har jag där? En robot? En tjur? En metallmyra?”) Priset är det samma som jag köpte den för och jag skickar med både en AW-länk som jag beställt och racerbandet den kom på. Det finns extra länkar nog för en sumobrottare.
Som ni ser på bilderna är klockan använd och det finns märken på boetten, en hel del skav på bezeln, tachymetern har flagnat på en del ställen, glaset är däremot fint. Bilderna är del av beskrivningen som man säger.
Klockan har okänd servicehistorik men det är tydligt att mekaniken behöver ses över. Jag har inte märkt några jätteavvikelser när den används men gångreserven är under all kritik. Den håller sig över natten men inte mer än så.

Läs mer:
https://wornandwound.com/chronography-11-citizen-bullhead-challenge-timer/
här finns en köpguide så du kan kolla äktheten:
https://sweep-hand.org/want-an-original-citizen-bullhead-a-quick-buying-guide/

Den andra klockan är en Enicar Star jewels.
Snabba specifikationer:

  • Manuell, verket fungerar utmärkt
  • Datumfunktion fungerar och byter perfekt
  • Storlek 35 mm x 36mm
  • Avstånd mellan bandhorn är 18 mm
  • Nytt kupat plexi
  • Kommer på ett fint 19 mm Hirschläder som kostade nästan lika mycket som jag vill ha för klockan.
Tavlan är chokladbrun, i mycket bra skick och går fint ihop med den orangea racingsekundvisaren. Bra blänk i index. Visarna har varsitt lume streck.

Jag står för frakten eller så kan vi mötas upp i Malmö Swish är det som gäller. Jag byter gärna till mig en dykare, gärna Seiko skx007 eller spb143 (med pengar emellan så klart)

Tack till KS för att ni gör ett bra jobb med forumet.

_MG_3066.JPG
_MG_3067.JPG
_MG_3055.JPG
_MG_3057.JPG
_MG_3060.JPG
_MG_3063.JPG
_MG_3061.JPG
_MG_3068.JPG

IMG_5519-1.jpg
IMG_5574.jpg
IMG_5575.jpg
IMG_5578.jpg
 
Senast ändrad:
Topp