• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Citizen Chronomaster & Citizen's de Luxe modeller

IMG_5093.jpeg
Grymt trevlig färg på urtavlan!

Lite roligt att posta Deluxe i den här tråden eftersom dom inte är speciellet lyxiga, mellanklass på 60 talet.
Lite som Volvo 240 DeLuxe, allt annat än förfinad om man nu inte räknar oförstörbar, pålitlig och lätt tråkig som lyx.
En sådan växte jag upp med att farsan hade. Blå kombi.

Han brukade lägga en liten madrass i bakluckan så jag kunde sova där under långkörning.
Hänsynsfullt då.
Samma beteende idag skulle ge fängelse respektive fosterhem tror jag.

En sådan växte jag upp med att farsan hade. Blå kombi.

Han brukade lägga en liten madrass i bakluckan så jag kunde sova där under långkörning.
Hänsynsfullt då.
Samma beteende idag skulle ge fängelse respektive fosterhem tror jag.
Läste någonstans att barndödlighet i olyckor har minskat med 40% sedan 70-talet…

De var balla. Men känns rätt stora?
Tror den svart/röda var 41,5 och 10,8 på höjden, den blå/gröna var 43,5mm och kanske den var 13mm hög om ja minns rätt. Sen är dom ju titan så vikten är iaf bra fast dom är aningen större. Safirglaset på den blå/gröna bidrog säkert med några extra mm på höjden då det var rätt maffigt

Halloj tråden
Undrar om någon vet vart/om man kan köpa nytt glas/plast till äldre Citizen modeller.
För oftast när man ser äldre modeller så känns det som att oftast glaset är sämst
IMG_1827.png
IMG_1826.png

Halloj tråden
Undrar om någon vet vart/om man kan köpa nytt glas/plast till äldre Citizen modeller.
För oftast när man ser äldre modeller så känns det som att oftast glaset är sämst
IMG_1827.png
IMG_1826.png

Jag kan inte svaret på din fråga och även kanske svär i kyrkan nu.

Men gammalt plast-/mineralglas är väl helt ok att ta lite autosol eller rubbing och polera upp?

Tar en kvart och man blir glad och nöjd över egen händighet och sparsamhet.

Halloj tråden
IMG_1827.png
IMG_1826.png
Precis som @john b sa så kan man ju polera både plexi och gammalt mineralglas (även om det är en hel del jobb med mineralglas). Om du mäter glasets alla dimensioner noga så finns det säkert att hitta ifrån Sterkreuz hos exempelvis CouisinsUk.

Tillbaka
Topp