Krille Gustavsson
Basic
Grymt trevlig färg på urtavlan!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymt trevlig färg på urtavlan!
Passar ju superbra i tråden mtp namnet.Dagens Deluxe.
![]()
Passar ju superbra i tråden mtp namnet.
Kul modell som jag inte känner igen (som de flesta av dina godbitar)
En sådan växte jag upp med att farsan hade. Blå kombi.Lite roligt att posta Deluxe i den här tråden eftersom dom inte är speciellet lyxiga, mellanklass på 60 talet.
Lite som Volvo 240 DeLuxe, allt annat än förfinad om man nu inte räknar oförstörbar, pålitlig och lätt tråkig som lyx.
Riktigt fin!Reflexer i glaset på första bilden, men man ser i alla fall den levande tavlan
![]()
![]()
Läste någonstans att barndödlighet i olyckor har minskat med 40% sedan 70-talet…En sådan växte jag upp med att farsan hade. Blå kombi.
Han brukade lägga en liten madrass i bakluckan så jag kunde sova där under långkörning.
Hänsynsfullt då.
Samma beteende idag skulle ge fängelse respektive fosterhem tror jag.
Hehe. Men är det värt det, att inte få slagga i bagaget?Läste någonstans att barndödlighet i olyckor har minskat med 40% sedan 70-talet…
Låter faktiskt väldigt mysigt!Hehe. Men är det värt det, att inte få slagga i bagaget?
Jag fick inspo och kör också TitantisdagÄntligen Titantisdag
![]()
Jag fick inspo och kör också Titantisdag
![]()
Jag fick inspo och kör också Titantisdag
![]()
Allra bästa är såklart titan-tuttar.Men kära John, det var ju du som myntade uttrycket tutt-tisdag!
Titantisdag, vicket påhitt.
Jag vet vad jag föredrar…
![]()
De var balla. Men känns rätt stora?Ruggigt nära att köpa den blå/gröna.. riktigt läcker i verkligheten med sitt safirglas som täcker hela tavlan + bezel.
Den röda var en limited edition som var nysläppt
![]()
![]()
Tror den svart/röda var 41,5 och 10,8 på höjden, den blå/gröna var 43,5mm och kanske den var 13mm hög om ja minns rätt. Sen är dom ju titan så vikten är iaf bra fast dom är aningen större. Safirglaset på den blå/gröna bidrog säkert med några extra mm på höjden då det var rätt maffigtDe var balla. Men känns rätt stora?
Tackar.Tror den svart/röda var 41,5 och 10,8 på höjden, den blå/gröna var 43,5mm och kanske den var 13mm hög om ja minns rätt. Sen är dom ju titan så vikten är iaf bra fast dom är aningen större. Safirglaset på den blå/gröna bidrog säkert med några extra mm på höjden då det var rätt maffigt
Lilla indexet bredvid datumet!En riktigt harmonisk tavla på denna gamla goding![]()
Och täckt visarcentrumLilla indexet bredvid datumet!![]()
Det la jag inte ens märke till. Men det är också väldigt elegant. Tydligen är det inte heller nödvändigt med en massa text på en urtavla, befriande att se.Och täckt visarcentrum![]()
Halloj tråden
Undrar om någon vet vart/om man kan köpa nytt glas/plast till äldre Citizen modeller.
För oftast när man ser äldre modeller så känns det som att oftast glaset är sämst![]()
![]()
Precis som @john b sa så kan man ju polera både plexi och gammalt mineralglas (även om det är en hel del jobb med mineralglas). Om du mäter glasets alla dimensioner noga så finns det säkert att hitta ifrån Sterkreuz hos exempelvis CouisinsUk.Halloj tråden
Undrar om någon vet vart/om man kan köpa nytt glas/plast till äldre Citizen modeller.
För oftast när man ser äldre modeller så känns det som att oftast glaset är sämst![]()
![]()