• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Citizen delar till äldre dykare

Rasmus1988

Breitling
Som rubriken lyder
Fick tag i en gammal dykare i ett underbart brutalt använt skick ;P
Pratade med urmakare om service och utbyte av vissa delar därtill men fick tillbaka att delar utgått ur Citizens sortiment.

Är det någon vänlig själ som vet vart man kan få tag i äldre delar?
Hade vart kul att få lite ordning på den, då både min far och bror haft den innan mig :)

Nr på klockan:
6000
4-600B51 Y
Automatic
41211211
62-6198

//
Rasmus
 

rogart-63

Patek
Som rubriken lyder
Fick tag i en gammal dykare i ett underbart brutalt använt skick ;P
Pratade med urmakare om service och utbyte av vissa delar därtill men fick tillbaka att delar utgått ur Citizens sortiment.

Är det någon vänlig själ som vet vart man kan få tag i äldre delar?
Hade vart kul att få lite ordning på den, då både min far och bror haft den innan mig :)

Nr på klockan:
6000
4-600B51 Y
Automatic
41211211
62-6198

//
Rasmus

Lägg upp en bild . Sen finns detta forumet http://www.thewatchsite.com/
 

Rasmus1988

Breitling
image.jpg image.jpg
 

Rasmus1988

Breitling
Visst är den! Den går fruktansvärt fort, så en rengörning hade vart på sin plats. Samt hade jag velat byta glas och vridring :)

Härligt. Vad är det som inte fungerar. Jag tycker annars skicket är underbart. Funkar den behåll den som den är. Finns dock aftermarket inserts på Ebay. Om man vill byta den. Delar till verket kan vara svårt. Sök efter klockor med 6000 verk på Ebay.
 

Rasmus1988

Breitling
Tack :)
Blir ett sådant glas och en ny länk. Vridringen kan jag dock inte lokalisera :(
Är ju ny på forumet, vet inte riktigt vart man skall söka förutom här och ebay.

//rasmus
 

Rasmus1988

Breitling
Har nu både glas och vridring på väg :) Skulle vilja få tag i Jubilelänken också, den är ju ruggigt snygg!
Tack alla som svarat för hjälpen! :)
 
Topp