• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Citizen Ecozilla

HSK

Patek
2-Faktor
Ja det var precis vad jag menade. Eftersom jag gillar gummi så kanske jag kan använda den i original.
Jag har dålig koll på Ecozilla men det låter som att man ska kunna byta bland originalbanden hur man vill men att man måste köpa adaptern för att kunna använda andra typer av band.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Senaste inköpet. Är den användbar i original utan adaptrar?

Originalgummit är rätt hårt men blir bättre med tiden. Tyckte det var skönt på min senaste jag hade, bra gummi iaf! Suppa adapters är bra sett till kvalité och finish men dels blir lugg till lugg 56mm (fast ändå bärbart tycker jag då de sluttar nedåt rejält) men framförallt tappar ecozillan lite av sin härligt runda karaktär med dem. I den bästa värld skulle någon släppa ett rakt gummi till den...

Titan med suppas och zulu samt stål med borealisgummi och originalgummi.
CAEA5A8E-F1B1-47ED-9EE1-6CF8A1767DE3.jpeg
A789B6B0-AF56-4532-8AF0-9807D4468178.jpeg
BDF28640-AFE6-455A-8243-44AB56ED91AA.jpeg
 
Senast ändrad:

Jockinho

Patek
2-Faktor
Kul med en med en zilla iaf på G, en av mina favoritmodeller från Citizen. Ägt den x antal ggr men idag inte lika vanliga på K&S som förut så var ett tag sedan nu :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag har dålig koll på Ecozilla men det låter som att man ska kunna byta bland originalbanden hur man vill men att man måste köpa adaptern för att kunna använda andra typer av band.

Versionen med originallänken funkar endast på just den varianten. Den versionen har jag ej testat, lär väga rätt rejält iaf :woot:
C42403AF-1FD8-4157-8E84-AB5D6589E84F.jpeg
 

Buckshot

Panerai
Ja jag ska prova med originalgummi. Detta är den största klockan sammanlagt som jag har. Jag har en 48,5 mm bred 15.5 mm hög Vostok och en Krypton 47mm bred 19,5 mm hög. Dom är ok men denna är både bred och hög. Vi får se hur användbar den är.
 
Topp