• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Citizen "excalibur" köpråd

viwe

Panerai
2-Faktor
Hej,
Är på jakt efter en vardagsbeater och har snurrat runt på forumet hela förmiddagen. Har fattat tycke för en Citizen modell bn0100-51e. Även kallad excalibur tydligen?? Någon som har erfarenhet av denna? Vet att @PCB @Herr_Katt @ollkli har/har ägt en.
De faktorer som spelar in är hållbarhet, tyst quartsverk, bra lumen, storlek på armen.
Jag har tidigare ägt en skx007 men tröttnat på den, storleken är bra dock.

Jag undrar också om ni tror att detta är en säker plats att handla från. https://www.amazon.de/Citizen-Herre...1490949301&sr=8-22&keywords=citizen+promaster Verkar vara bästa priset just nu.

Allt gott

/viktor
 

viwe

Panerai
2-Faktor
Gjorde en prisjakt sökning och ser att den finns "svensksåld" hos klockson @Klockson för 2400 skickat. Hur är dom?
 
Senast ändrad:

ollkli

Rolex
2-Faktor
Hej,
Är på jakt efter en vardagsbeater och har snurrat runt på forumet hela förmiddagen. Har fattat tycke för en Citizen modell bn0100-51e. Även kallad excalibur tydligen?? Någon som har erfarenhet av denna? Vet att @PCB @Herr_Katt @ollkli har/har ägt en.
De faktorer som spelar in är hållbarhet, tyst quartsverk, bra lumen, storlek på armen.
Jag har tidigare ägt en skx007 men tröttnat på den, storleken är bra dock.

Jag undrar också om ni tror att detta är en säker plats att handla från. https://www.amazon.de/Citizen-Herre...1490949301&sr=8-22&keywords=citizen+promaster Verkar vara bästa priset just nu.

Allt gott

/viktor

Tyst verk, absolut. Rätt nätt på armen. Aningen mindre än skx. Bra blåaktig lume. Vet inget om återförsäljaren ifråga!
 

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Jag sålde den eftersom det inte gick att justera spännet så det passade, det är ett vanligt klagomål. Sen såg den lite billig ut IRL, min sambo tyckte den såg fattig ut, jag är beredd att hålla med. Proportionerna är inte jättesnygga. Om du tröttnat på skx kommer du garanterat tröttna på den här :)
Nu blev det lite av en diss mot klockan här, men ja, var väl inte allt för imponerad.
 

viwe

Panerai
2-Faktor
Jag sålde den eftersom det inte gick att justera spännet så det passade, det är ett vanligt klagomål. Sen såg den lite billig ut IRL, min sambo tyckte den såg fattig ut, jag är beredd att hålla med. Proportionerna är inte jättesnygga. Om du tröttnat på skx kommer du garanterat tröttna på den här :)
Nu blev det lite av en diss mot klockan här, men ja, var väl inte allt för imponerad.
Hm, jag förstår. Tröttnade nog mest på min skx för att alla andra har den plus att jag har en skx009 också. Designen tycker jag fortfarande om, kanske lite väl rund i formerna bara. Jag vill ha slit och släng klocka som tål lite stötar lyser i mörker och inte massa komplikationer. Citizen fyller i dessa boxar. Vi får väl se om det blir en keeper.
Var din svårsåld på KS? Bra att ta med i köpet kanske :) , skx går ju alltid att bli av med.
 

viwe

Panerai
2-Faktor
Sitter som en smäck! Rolig bekantskap med dykar expansionen också. Har aldrig haft en sådan länk tidigare.
Helt klart roligare än sin föregångare skx007, som fick arbeta som min beater tidigare.
Nu ska vi se vad den tål!
IMG_0227.JPG
 

Nilzén

Cartier
Har ropat in en för en spottstyver på Tratten. Skall hämta senare ikväll. Min kommer på gummit dock (som jag misstänker att jag inte kommer älska). Som jag fattar det är bandbredden lite udda "nästan 23 mm". Någon som prövat den på andra (aftermarket) band?
 
Topp