Jag har insett att mitt behov av vintagedressare sträcker sig till en klocka och eftersom jag nyligen fått min Seiko renoverad avyttras denna. Det är synd att den bara ligger i lådan utan att användas. Jag säljer den för samma summa som den införskaffades för här på forumet för någon månad sedan.
Enligt tidigare ägare från juni -71. Går bra för att vara vintage (mindre än +/- en minut/dygn) med hyfsad gångreserv (ca 35-40 timmar).
Ca 35 mm plus krona med 18 mm luggar.
Det finns hairlines och glaset har några småskador. Missfärgningen på tavlan är det tråkigaste.
Det går bra att ställa tiden och växla datum (ingen quick-set) men kronan är lite sned. Uppdraget är fint.
250 kr vill jag ha. Företrädesvis swishat. Natot ingår inte om inte överenskommet. Byte aktuellt mot klocklåda med minst 12 platser.
F2F i Stockholm, annars bjuder jag på vanligt porto
Retur: Jag är nöjd om du är nöjd.
Referenser finns.
Vill du ha bättre bilder eller diskutera beskrivningen av klockan är du välkommen att höra av dig!
Tack KS!
Enligt tidigare ägare från juni -71. Går bra för att vara vintage (mindre än +/- en minut/dygn) med hyfsad gångreserv (ca 35-40 timmar).
Ca 35 mm plus krona med 18 mm luggar.
Det finns hairlines och glaset har några småskador. Missfärgningen på tavlan är det tråkigaste.
Det går bra att ställa tiden och växla datum (ingen quick-set) men kronan är lite sned. Uppdraget är fint.
250 kr vill jag ha. Företrädesvis swishat. Natot ingår inte om inte överenskommet. Byte aktuellt mot klocklåda med minst 12 platser.
F2F i Stockholm, annars bjuder jag på vanligt porto
Retur: Jag är nöjd om du är nöjd.
Referenser finns.
Vill du ha bättre bilder eller diskutera beskrivningen av klockan är du välkommen att höra av dig!

Tack KS!