• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tillbakadragen Citizen Promaster Land radiostyrd kronograf

CptSlow

Silver
2-Faktor
Pris
1
Returpolicy
Ingen retur om vi inte kommit överens om något annat.
Bilder Skickat
  1. Ja
Tillägg 30/6: Prisbump.

Dags att rensa i lådan igen för att göra plats för nytt. Därav prioriteras ren försäljning, men möjligen kan rätt byte vara intressant. Alla förslag och bud beaktas.

Klockorna finns söder om Stockholm. Affär f2f funkar om det känns tryggt och bra för bägge parter, men annars kan allting packas noggrant och skickas med valfri frakt på köparens bekostnad.

OBS ingen av klockorna har trycktestats i min ägo så det rekommenderas innan bad.

Betalning via Swish. Vid affär upprättas digitalt kvitto i varsitt exemplar. Använder appen Kvitto (https://kvi2.se/) för detta.

Mina referenser:
https://klocksnack.se/threads/cptslow.22200/

Radiostyrd kronograf från Citizen. Fint skick. Enda anmärkningen är att glaset verkar sitta lite "snett" i boetten men i min mening är detta inget som stör. Tittar man runt glaset är det någon halv millimeter högre runt kl 5 än runt kl 11. Har försökt fånga detta på bild nedan. Fungerar som den ska förstås. Ca 44mm och 22mm mellan bandhornen. Levereras i ask med två extra länkbitar. Skickar även med ett militärgrönt NATO från Watchgecko i fin kvalitet.

Länk till bruksanvisning:
https://www.citizenwatch-global.com/support/pdf/e670/e.pdf

Pris: TILLBAKADRAGEN

Bilder:
IMG_7143.jpg

IMG_7773.jpeg
IMG_7774.jpeg

SÅLDA:
Citizenkronograf som ställer sig själv via radiovågor tack vare H820-verket som sitter under locket. Massor av andra funktioner också. Fint skick överlag men ganska mycket repor på länken och spännet. Glaset repfritt. Fungerar som den ska. Levereras fullset inkl cert stämplat 2021. Storlek ca 44mm exkl krona.

Mer info om modellen:

Pris: 2000:- 1750:-

Bilder:
IMG_7739.jpeg
IMG_7740.jpeg
IMG_7741.jpeg
IMG_7742.jpeg
GUL har gjort en egen variant på Citizen Aqualand. Denna innehåller samma C500-verk som bland annat Aqualand 2 från 90-talet. Fint skick med bruksspår och en del smårepor på glaset och vridringen. Precis fått ett nytt kvalitetsbatteri. Sitter på ett originalband med GUL-spänne som är i gott skick.

Pris: 1000:- 500:-

Bilder:
IMG_7142.jpg
Fin dykare helt i titan. Köpt av mig från Japan tidigare i år. Fullset med låda, länkbitar och cert stämplat 2022. Manual medföljer ej men går enkelt att hitta på nätet om man söker på B877 som verket heter. Nästan nyskick skulle jag säga. Fungerar som den ska förstås.

Enda anmärkningen som jag kan se är att det är lite ojämnt applicerad lysmassa på timvisaren vilket är något som ibland Citizen slarvar med tyvärr. Syns som ett litet mörkt fält på timvisaren när lysmassan lyser. Tråd om fenomenet: https://www.watchuseek.com/threads/citizen-divers-watch-lume-issue.3383266/. Har försökt fånga detta på bild nedan.

Mer info om modellen:

Pris: 2500:- 2000:-

Bilder:
IMG_7772.jpeg

IMG_7770.jpeg
Pilotklocka från Garmin. Massor av funktioner. Den är i gott använt bruksskick utan större skador. Glaset är repfritt. Fungerar som den ska vad jag kan bedöma men har givetvis inte testat pilotfunktionerna. Levereras på originallänk i titan tillsammans med laddkabel. Även kartong i dåligt skick medföljer.

Länk till produktsida hos Garmin:
https://www.garmin.com/sv-SE/p/527935/pn/010-01338-35

Pris: 1000:- 500:-

Bilder:
IMG_7308.jpg
Citizendykare i stål. Mycket fint skick förutom lite repor på vridringen vid minut 31-32 ungefär. Säljes som watch only på gult gummiband enligt bilder. Fungerar som den ska förstås.

Mer info om modellen:

Pris: 2000:-

Bilder:
IMG_7735.jpeg
Snygg dykare från Orient Star i "limited edition" med gulddetaljer och PVD på vridringen. Mycket bra skick, hittar inga direkta märken alls. Fungerar som den ska. Fullset inkl gummiband. Jag har satt på ett uppgraderat spänne på länken men givetvis medföljer även originalspännet. Länken passar just nu 18,5-20 cm med mikrojusteringen i spännet. Det följer med tre extra länkbitar men tidigare ägare har tappat bort två st "collars" så det går just nu endast att montera en ytterligare länk. Bör ändå fungera för alla som inte har 21 cm plus i armledsomkrets. Annars går det säkert att komplettera med extra "collars".

Pris: 3500:- 3000:-

Bilder:
IMG_7141.jpg
Radiostyrd Citizenkronograf. Får inte denna att funka ordentligt och vet inte om det är handhavandefel, kondensatorn som behöver bytas ut eller något helt annat. Det som händer är att när man försöker ställa den så börjar visarna snurra av sig självt och jag lyckas inte få det att bli rätt trots att jag läst igenom manualen. Säljes som defekt/reparationsobjekt. Endast klocka och extra länkbit.

Länk till bruksanvisning:
https://www.citizenwatch-global.com/support/pdf/h800/e.pdf

Pris: 300:- SÅLD

Bilder:
IMG_7140.jpg
Trevlig quartzkronograf med grym AR på glaset. Ca 45 mm bred och 12,8 mm tjock. 22mm mellan bandhornen. Fint skick förutom en ding på övre bandhornet som jag försökt fånga på bild. Komplett med box, cert, manual och extra länkbitar. Boxen har dock fått sig en smäll så den är lite skadad. Skickar också med ett AM-gummi av god kvalitet som är måttanpassat för denna modell.

Såld av Rydbergs ur i november 2021.

Pris: 2500:-

Bilder:
IMG_7144.jpg

IMG_6596.jpg
Härlig orange dykarkronograf från Lorenz. Mycket bra skick, i princip felfritt vad jag kan bedöma men någon liten repa finns säkert. Sitter på ett passande NATO-band av god kvalitet. Inga övriga tillbehör.

OBS, det kan verka som sekundvisaren (subdial kl 6) fastnar på kl 12 ibland men detta är en funktion i verket. Man trycker på nedre högra pushern för att starta den igen och den håller tiden perfekt trots att sekundvisaren står stilla.

Länk till mer info om urverket samt bruksanvisning:
https://miyotamovement.com/product/0S80/

Pris: 800:- SÅLD

Bilder:
IMG_7138.jpg
Orientdykare i modell ungefär som en supercompressor men förstås inte en sådan boett. Toppskick, inget att anmärka på vad jag kan se. Ca 44mm och 22mm mellan bandhornen. Den yttre lådan har en liten vattenfläck på sig. Lägger också med ett snyggt läderband från REM straps som passar bra till denna klocka.

Pris: 1500:- SÅLD

Bilder:
IMG_7139.jpg

6A511671-D11F-4ECF-BF4D-C5DF76EB8668.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp