• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Citizen Promaster Marvel Limited edition "Iron Man"

Thompa700

Basic
Superhjältar och tuffa klockor, det har alltid varit något som legat mig varmt om hjärtat,
Marvel och Citizen passar perfekt in i den ekvationen. Lägger upp några bilder här och skriver lite. Om det är en recension, vete fanken, men förhoppningsvis roar det någon.
Klockorna är köpta direkt från Sakura i Japan för jag köpte ett ex till mig och ett till brorsan som en julklapp.

Marvel6_1.jpg


Som alltid med Citizen så satsas inte krutet på en exklusiv box. Papp och en ned nöd och näppe ändamålsenlig kudde ligger där i.


Mavel3.jpg


I boxen ligger en klassisk Citizen Promaster, men med extra Bling * x

Mavel5.jpg


På många sätt är det här en hederlig Promaster, den där klockan som många drömde om att de hade fått när de fyllde femton. Tuff dykarklocka, 200 meter vattentät, skruvad krona, "Härdat" mineralglas och en frän dykarrem.

Vad tycker jag då om klockan?

Jag gillar inte att det är mineral-glas. Klockan ligger (inklusive tull o moms) på ca dubbla kostnaden jämfört med vad en vanlig Promaster kostar i Sverige.
På min arm sitter den bra. Gillar gummit, gillar kombinationen av guld och rött och hela temat.
Laddning via sol-energi är beprövat vid det här laget, så det är ett extra plus.
Ser ingen fördel i ett enkelt Miyota 8215-verk framför detta bara för att "det ska vara automat"

För mig var det kärlek vid första ögonkastet när jag såg klockan på bild, och känslan när den nu sitter på min arm är fortfarande densamma.
En klocka att ha många år, på många fester, tillsammans med många människor.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp