• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Citizen Promaster med sne urtavla

xuper

Cartier
2-Faktor
Hej kära klocksnackare!

Jag köpte denna Citizen i somras på Chrono24 via en handlare i Italien, skitcool klocka i titan och hela baletten.
Nu till det tråkiga, urtavlan är sne, riktigt sne om jag får säga det själv. Jag började med att kontakta affären i Italien, dem var föga till hjälp och slutade prata/förstå engelska samma sekund som jag nämnde problemet. Jag gick då till Ur&Penn (som såvitt jag vet är den enda ADn för Citizen i Sverige). Dem tog in klockan på garantin och skickade iväg den till Tyskland i 3 månader.
Fick ett sms förra veckan om att klockan var redo för upphämtning, när jag får klockan så märker jag till min stora förvåning att urtavlan är exakt lika sne som den var innan:banghead:. Expediten i affären försäkrar mig om att dem har bytt urtavlan och att dem nu mer eller mindre har gjort det dem kan, men att hon ändå skulle höra igen med deras servicecenter.

Min fråga är följande: Är det jag som är för noggrann och bara borde släppa det,? Eller är detta faktiskt något som inte är okej för en klockan i 5kkr klassen?



Innan reparation:
IMG_5927.jpg

Efter "reparation":
IMG_6599.jpg
 

Edda

Omega
Ser ingen skillnad.

Om du ska behålla den så vill du ju ha den rak. Vill du sälja den så bör det också vara rak.

Gå tillbaka igen.
 

xuper

Cartier
2-Faktor
Jag skulle våga påstå att det är på pricken likadant..nästan som att dem inte har gjort något?
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
@Vincentb är det inte samma modell du hade? Var det inte snack om samma problem då, eller minns jag fel?
Det set ut som både 24h skalan och inlägget i bezel sitter lite snett i förhållande till tavlan...
 

xuper

Cartier
2-Faktor
Glömde helt bort att uppdatera detta.. jag fick tillslut prata med reparationschefen hos Ur&Penn som lovade att dem skulle ta in klockan igen och fixa den. Så sen den 15 december så har den varit inne på reparation, mycket spännande :banghead: jag återkommer när (om) jag har fått tillbaka klockan!
 
Topp