• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Citizen promaster navihawk c300 , söker delar, info och inspo!

Karl_Magnum

Basic
2-Faktor
Spontanköpte en gammal (vintage?) Citizen promaster navihawk c300-e80044 under gårdagen.
Har inte fått klockan ännu men av bilderna jag sett så verkar glaset mjölkigt/repigt och insert har lite skrap.

Finns det någon här som sitter på kunskap om dessa och vet om jag fortfarande kan få tag på reservdelar till den?
Någon annan som har samma klocka?
Lite inspiration och roliga fakta hade vart kul så posta gärna bild om ni har en likadan!

Mvh Karl_Magnum

Slänger med en tjuvad bild på modellen i fråga.. m_5fe332fc8da5c9918a413955.jpg

Spontanköpte en gammal (vintage?) Citizen promaster navihawk c300-e80044 under gårdagen.
Har inte fått klockan ännu men av bilderna jag sett så verkar glaset mjölkigt/repigt och insert har lite skrap.

Finns det någon här som sitter på kunskap om dessa och vet om jag fortfarande kan få tag på reservdelar till den?
Någon annan som har samma klocka?
Lite inspiration och roliga fakta hade vart kul så posta gärna bild om ni har en likadan!

Mvh Karl_Magnum

Slänger med en tjuvad bild på modellen i fråga.. m_5fe332fc8da5c9918a413955.jpg
Grattis! Jag var också med och budade på den, slutade med en annan Citizenklocka från ebay samma kväll :p
Tyckte det var sjysst skrivet på denna sida http://pippick.com/reviews/NavihawkReview1.htm

Hoppas du gillar den annars får du gärna säga till :)

Grattis! Jag var också med och budade på den, slutade med en annan Citizenklocka från ebay samma kväll :p
Tyckte det var sjysst skrivet på denna sida http://pippick.com/reviews/NavihawkReview1.htm

Hoppas du gillar den annars får du gärna säga till :)
Misstänkte det var någon annan snackare som hade hittat den.. 😅
Kan mycket väl hända att jag släpper den vidare, haft sug att testa någon Citizen ett tag men mest spanat dykare så denna var en riktig chansning!
Har du koll på modellen?
Tänker mest vad jag ska vänta mig för kvalitet på en så pass gammal och för tiden avancerad Citizen?

Nej jag har dålig koll på den måste jag säga. Jag såg den någon timme innan avslut och grötade igenom nätet lite snabbt för att få ett hum. Jämfört med de nyare navi/skyhawk modellerna tycker jag denna har ett sjystare stuk. Men jag har märkt efter jag köpte en tidig 90-tals Seiko Flightmaster att det kan vara lite lurigt att hitta gummipackningar och moduler till dessa gamla kvarts om något skiter sig eller man vill kunna utnyttja vattentätheten de kom med som nya. Bästa är nog att höra med någon urmakare vad de kan få fram.

Nej jag har dålig koll på den måste jag säga. Jag såg den någon timme innan avslut och grötade igenom nätet lite snabbt för att få ett hum. Jämfört med de nyare navi/skyhawk modellerna tycker jag denna har ett sjystare stuk. Men jag har märkt efter jag köpte en tidig 90-tals Seiko Flightmaster att det kan vara lite lurigt att hitta gummipackningar och moduler till dessa gamla kvarts om något skiter sig eller man vill kunna utnyttja vattentätheten de kom med som nya. Bästa är nog att höra med någon urmakare vad de kan få fram. Utseendemässigt tycker jag den är 10/10 :D

Var precis packningar å sånt jag funderat på hur de håller tidens tand..
Man får ta det lugnt nära vatten helt enkelt!
Instämmer helt och hållet när det kommer till utseendet, betydligt cleanare tavla på denna. 👍
Ångrar som tusan att jag sålde min guldiga flightmaster så tänkte att denna kanske kan fylla tomrummet efter den!
Hoppas som tusan den hinner fram innan helgen!

Klockan har landat!
Den var mycket finare än jag väntat mig men om sanningen ska fram så är jag osäker om detta var något för mig?
Dock kan mycket bero på den rassliga original länken som kan beskrivas som mindre skoj! 😅
Samt att den måste slå sig in i rotation i ett ganska tufft startfält med flera etablerade favoriter..
Ska försöka behålla den tills jag testat med andra band då min ursprungliga tanke var att ha den på något militärstukat!
Tyvärr så har jag endast en 20 mm länk hemma så letar för fullt!
Några tips?

Bilder på skapelsen!

IMG_20210220_092319.jpg IMG_20210220_091647.jpg IMG_20210219_134113.jpg

Tillbaka
Topp