• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes Citizen sailor, Hot Tuna barndiver, Swatch självlysande

Då var det dags igen!


Först ut är en Swatch Scuba - King of Tides - 1997 spring summer collection, med flexibelt metallarmband.
Hela klockan är självlysande. Helt självlysande. Hela klockan, inklusive armbandet. Vattentät till 200 m.

Detta är en ganska ovanlig Swatch-modell som inte är helt lätt att hitta och kan vara värd mycket i samlarkretsar. Bandet är justerat till en barn-arm men givetvis får man de bortplockade länkbitarna med i köpet. Batteriet är nyligen bytt och den tickar på fint och vridringen klickar bra.

Se mer på andra webbsidor här: http://www.squiggly.com/us/en/swatch/the-originals/scuba/king-of-tides-sdk129.htm

och på swatch egen sida här: http://www.swatch.com/zz_en/watches/finder-detail.sku-SDK129.html

Jag tänker mig 650 kr för denna häftiga swatch.
gW816ur.jpg

gimiHZ6.jpg

ACZw0q5.jpg

kliBe1B.jpg


0EQpB2f.jpg




Nästa klocka till salu är en Citizen-quartz som jag köpte ny i mitten på 80-talet. Vet ej vad modellen heter men med tanke på text-markeringarna på insidan är det en sorts seglar-modell med tidtagning och annat. Diameter 42 mm. På 80-talet var den enorm, men idag fungerar den bra som både dressklocka och sport-. Batteriet är nyligen bytt och den tickar bra. Den nollställer inte till 12 utan till 1 så där finns jobb att göra om man vill fixa, samt att knapparna är lite tröga. Annars går den perfekt. Har inget armband till.
Jag vill ha 400 kr för denna Citizen.

mjNKNeB.jpg

7pNvpRv.jpg

79HEeTc.jpg

HjcHkGn.jpg


Upptäckte precis att denna Hot Tuna-quartz-klocka går och stannar lite som den vill. Så jag säljer den som renoveringsobjekt. 150 kr.
Batteriet ska vara hyfsat nytt, byttes i våras. Glaset är repfritt konstigt nog, slitage i övrigt, 5 atm. Inget band.
i4W6JIL.jpg
 
Topp