• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Simon.x

Rolex
Jag har haft tvĂ„ frĂ„n 90-talet och ingen av dessa har strulat. Är det nĂ„gon annan i denna trĂ„d som haft problem med sina sĂ„ skriv gĂ€rna en rad om det.

Jag tycker att de gamla sitter skönare pÄ armen Àn de nya dÄ bakstycket Àr nÄgot plattare pÄ dessa, det Àr vÀl en smaksak. SjÀlv köper jag hellre en 90-talare för 1000-1500kr Àn en ny för 2500-3000kr, men det Àr jag.

Jo nu sÄ Àr det sÄ att jag redan haft dessa pÄ den tiden köpta via (Stepinn) Drottninggatan. PÄ den tiden ;)

Har redan nog med ur i div modeller :D

Om du köpen en av mina Seikos sÄ kan jag ev tÀnka mej att skaffa en

Dom som nu drycker upp hÀr pÄ köp och sÀljs ligger pÄ ca 2500 och dom Àr den nyare modellen.
SÀljes Pg dags för batt byte samt att dom fÄr tag pÄ en ny för samma pris. :D

JP2000-08E (HelstÄl med svart urtavla)
JP2004-07E (StÄl med gulddetaljer, och svart urtavla) Denna har inte jag sett pÄ ur & penn.
Dessa 2 har runt lock pÄ baksidan.

Nu finns det redan folk i trÄden som söker delar och som uret har slutat fungera. LÀs genom trÄden du behöver inte gÄ till baka mer en ca 12 mÄn sÄ kommer du hitta. :watching: ^^
Trevlig Lördag :)

//Simon
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Jo nu sÄ Àr det sÄ att jag redan haft dessa pÄ den tiden köpta via (Stepinn) Drottninggatan. PÄ den tiden ;)

Har redan nog med ur i div modeller :D

Om du köpen en av mina Seikos sÄ kan jag ev tÀnka mej att skaffa en

Dom som nu drycker upp hÀr pÄ köp och sÀljs ligger pÄ ca 2500 och dom Àr den nyare modellen.
SÀljes Pg dags för batt byte samt att dom fÄr tag pÄ en ny för samma pris. :D

JP2000-08E (HelstÄl med svart urtavla)
JP2004-07E (StÄl med gulddetaljer, och svart urtavla) Denna har inte jag sett pÄ ur & penn.
Dessa 2 har runt lock pÄ baksidan.

Nu finns det redan folk i trÄden som söker delar och som uret har slutat fungera. LÀs genom trÄden du behöver inte gÄ till baka mer en ca 12 mÄn sÄ kommer du hitta. :watching: ^^
Trevlig Lördag :)

//Simon
SpÀnnande! Hoppas att du fÄr tag pÄ en till ett bra pris, det blir nog kanon det dÀr. Trevlig helg!
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Funderar pÄ att göra mig av med den men urverket Àr inte riktigt som det ska. NÀr man ska stÀlla tiden sÄ glappar det och ibland sÄ kan man stÀlla tiden nÀr kronan Àr i innersta lÀget. Man fÄr ocksÄ hÄlla pÄ och fippla med den i innersta lÀget för att den ska ticka igÄng igen sÄ... Har inte lyckats hitta nÄgon som kan reparera den heller. Har haft den inne och fÄtt smort upp knapparna och fÄtt den tÀt och trycktestad men vad hjÀlper det nÀr urverket Àr lattjo? :(
Hmm ok! Hur mycket vill du ha?
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Dags för en liten bild igen! ;)
20190209_192145-01-01-01.jpeg
 
Senast Àndrad:

ky3mikael

Cartier
För ca 1 vecka sedan slog jag till pÄ en JP2000-8e (Ur&Penn) och jag mÄste sÀga att jag Àlskar den. Efter en vecka sÄ har jag till och med börjat gilla gummit.
Men tÀnkte höra med expertpanelen hÀr om hur ni upplever klockans förmÄga att hÄlla tiden, min fortare sig ca 0.8s/24h. Tycker det Àr lite vÀl mycket för en quartz.

Inget jÀtte problem men man Àr tyvÀrr lite av en rÀtt tid fascist;-)

Annars Àr det en sjuhelsikes klocka och att den Àr sÄ dÀr gött rÄ frÄn fabrik gör ju att man inte Àr det minsta orolig för lite dings hÀr och dÀr. NÀstan sÄ att man lÀngtar sÄ att den fÄr lite karaktÀr:)

Ett stort tack till alla hÀr som skrivit i trÄden. Intressant lÀsning och mÄnga fin fina bilder. Hatten av för alla Aqualand Lovers:)

PS! Kommer att bidra i trÄden med lite egna bilder sÄ fort min telefon kommer tillbaka frÄn service!
 

Edin

Panerai
''Denna vara Àr för tillfÀllet slutsÄld online'' men vissa har fÄtt tag pÄ dom i alla fall :rolleyes:

Det Àr inte samma sak men om man nu vill köpa en av dessa sÄ kan man ringa till deras kundtjÀnst och frÄga dom och lÀgga en bestÀllning. :D

Men om man inte Àr talför sÄ kan man ju chatta ;)

Sedan gÀller det att hitta rÀtt rabatt kod den gamla Àr inte i drift. (Inte förra veckan i alla fall dÄ dom fortfarande hade jul /efterdrags rea eller vad dom nu kallas) SINGEL, ISLAND, SOMMAR, VINTER koderna Gav inte rabatt den mÄnaden.
Det kommer nya ord som ger ca 10- ev 15 %
Nej jag vet inte vilka dom nya Àr. :cigar:


//Simon

student10 funkade idag. :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Topp