• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Hej, Àr det nÄgon som bytt batteri sjÀlv pÄ en C022? NÄgot man ska tÀnka pÄ?

Fick tag pÄ denna idag men tror att det Àr dags för batteribyte. Den stÄr still och det digitala lyser vÀldigt svagt. Hoppas!
20190215_143854-01.jpeg
 
Senast Àndrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Hej, Àr det nÄgon som bytt batteri sjÀlv pÄ en C022? NÄgot man ska tÀnka pÄ?

Fick tag pÄ denna idag men tror att det Àr dags för batteribyte. Den stÄr still och det digitala lyser vÀldigt svagt. Hoppas!
20190215_143854-01.jpeg
Har inte bytt sjÀlv men har fÄtt för mig att den Àr jÀkligt krÀsen med vilka batterier man vÀljer.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Jag försöker fĂ„ igĂ„ng denna men fĂ„r inte den analoga att fungera, den stĂ„r helt still! Är det nĂ„gon som har tips pĂ„ vad man kan göra alternativt har nĂ„gon gammal sliten C020 eller C022 som jag kan köpa och ta verket frĂ„n? Tack pĂ„ förhand!
20190215_190901-01.jpeg
20190215_191135-01-01.jpeg
 
Senast Àndrad:
Lite Aqualand-nörderi:
Det verkar finnas tvÄ varianter av JP2000 (C520). Det syns lÀttast pÄ kronan, som har olika lÀttring.
(Se bifogade foton, som jag har snott i trÄden)
Har nÄgon lust att posta foto pÄ baklocket samt texten pÄ urtavlans nederkant pÄ den övre av modellerna (har den nedre sjÀlv),
för att kanske bringa lite klarhet i detta mysterium ; ))

P.S. Jag Àr fortfarande (desperat) pÄ jakt efter en AL0000-04E (svart urtavla, inget guld), i bra skick.

F6145067-5F3E-4274-AE22-9F7FC6838F18.jpeg
F9679226-F8EB-4B3D-973D-D1E3BC0D4D44.jpeg
 
Senast Àndrad:

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Vad tror ni om den nya analoga aqualand (BN2036)? Är inte helt sĂ€ker pĂ„ om den Ă€r snyggare Ă€n originalet, men alltid coolt med fem visare
ci-pr-0056.jpg
Riktigt cool, gillar att det har kvar den rÄa looken! Med det sagt sÄ Àr den inte i nÀrheten av originalet som Àr sÄ mycket bÀttre. :) Sen tycker jag att originalet har en bÀttre storlek, 46mm pÄ den nya Àr för stort.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Riktigt cool, gillar att det har kvar den rÄa looken! Med det sagt sÄ Àr den inte i nÀrheten av originalet som Àr sÄ mycket bÀttre. :) Sen tycker jag att originalet har en bÀttre storlek, 46mm pÄ den nya Àr för stort.

46mm kÀnns vÀll nÀstan litet kontra föregÄende monster med analog djupmÀtare :D
 

andyholmes

Breitling
46mm kÀnns vÀll nÀstan litet kontra föregÄende monster med analog djupmÀtare :D

Jag jÀmför med originalet AL0000 (mfl). :) JÀmför man med de andra bjÀssarna som kom efter det sÄ Àr den nya rena kostymklockan. :D
HÀr Àr min AL0000:

Aa jÀmfört med förra generationens Àr den helt klart ett steg i rÀtt riktning :D
Skulle va kul om dom gjorde en re-issue pÄ al0000-serien dock, som med c022/jp2000
 

wanstahl

Cartier
B7008408-A799-4338-AE36-379DB4F9BE97.jpeg
Lite Aqualand-nörderi:
Det verkar finnas tvÄ varianter av JP2000 (C520). Det syns lÀttast pÄ kronan, som har olika lÀttring.
(Se bifogade foton, som jag har snott i trÄden)
Har nÄgon lust att posta foto pÄ baklocket samt texten pÄ urtavlans nederkant pÄ den övre av modellerna (har den nedre sjÀlv),
för att kanske bringa lite klarhet i detta mysterium ; ))

P.S. Jag Àr fortfarande (desperat) pÄ jakt efter en AL0000-04E (svart urtavla, inget guld), i bra skick.

F6145067-5F3E-4274-AE22-9F7FC6838F18.jpeg
F9679226-F8EB-4B3D-973D-D1E3BC0D4D44.jpeg
Jag har den övre av dem tvÄ. SÄ hÀr ser baklocket ut pÄ min, se bild. Hoppas det gÄr att utlÀsa, var lite struligt med reflektionerna..

TyvÀrr lyckas jag inte fÄ fokus pÄ den minsta texten (lÀngst ned pÄ urtavlan) men tror det stÄr:
”N-JAPAN-N G520-000432 EY”

UrsÀktar gubbögonen om jag tagit fel pÄ nÄgon bokstav/siffra. Var svÄrare Àn ett syntest detta!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Lite Aqualand-nörderi:
Det verkar finnas tvÄ varianter av JP2000 (C520). Det syns lÀttast pÄ kronan, som har olika lÀttring.
(Se bifogade foton, som jag har snott i trÄden)
Har nÄgon lust att posta foto pÄ baklocket samt texten pÄ urtavlans nederkant pÄ den övre av modellerna (har den nedre sjÀlv),
för att kanske bringa lite klarhet i detta mysterium ; ))

P.S. Jag Àr fortfarande (desperat) pÄ jakt efter en AL0000-04E (svart urtavla, inget guld), i bra skick.

F6145067-5F3E-4274-AE22-9F7FC6838F18.jpeg
F9679226-F8EB-4B3D-973D-D1E3BC0D4D44.jpeg
Intressant! Hur ser din baksida och texten pÄ urtavlan ut?

Btw... sÄ ligger det ju en Al0000-04E pÄ Tradera, som jag lÀtt skulle köpa, om jag vore pÄ jakt efter en sÄdan.
 

TBO

Breitling
ÅteruppstĂ„nden!
Jag bifogar en fÀrsk bild pÄ min gamla C022 som jag köpte nÄgon gÄng i början pÄ 90-talet. Den dödsförklarades officiellt 2007 av Step In pÄ Drottninggatan vid ett enkelt batteribyte. Jag kommer inte ihÄg vad orsaken var, mer Àn att nÄgot hade pajat och att det inte fanns nÄgra reservdelar till den. Först tÀnkte jag bara slÀnga den men som tur var hamnade den i en byrÄlÄda.
Idag, 25/2 2019 sÄ grÀvde jag fram den och tÀnkte, va fan jag gÄr ner med den till Step In sÄ kanske dom kan fixa den i alla fall, sÄ dÀr 12 Är senare! Sagt och gjort, jag lÀmnade in den och en timme senare och 350 kr fattigare för batteribyte och trycktest sÄ var den up and running! Jag frÄgade förvÄnat tjejen dÀr, om det hade varit nÄgra problem. Hon tittade förvÄnat pÄ mig, nÀrÄ den hade kickat igÄng direkt och den var dessutom tÀt i trycktestet.
Jag funderar dock pÄ att köpa ett annat band till den, kanske det svarta original gummiarmbandet. Jag kommer nÀmligen ihÄg, att pÄ den tiden klockan var i "aktiv tjÀnst" sÄ förbrukade jag sÀkert ett originalband varje Är, det var dÀrför jag till slut skaffade stÄllÀnken.


IMG_1448.jpg
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
ÅteruppstĂ„nden!
Jag bifogar en fÀrsk bild pÄ min gamla C022 som jag köpte nÄgon gÄng i början pÄ 90-talet. Den dödsförklarades officiellt 2007 av Step In pÄ Drottninggatan vid ett enkelt batteribyte. Jag kommer inte ihÄg vad orsaken var, mer Àn att nÄgot hade pajat och att det inte fanns nÄgra reservdelar till den. Först tÀnkte jag bara slÀnga den men som tur var hamnade den i en byrÄlÄda.
Idag, 25/2 2019 sÄ grÀvde jag fram den och tÀnkte, va fan jag gÄr ner med den till Step In sÄ kanske dom kan fixa den i alla fall, sÄ dÀr 12 Är senare! Sagt och gjort, jag lÀmnade in den och en timme senare och 350 kr fattigare för batteribyte och trycktest sÄ var den up and running! Jag frÄgade förvÄnat tjejen dÀr, om det hade varit nÄgra problem. Hon tittade förvÄnat pÄ mig, nÀrÄ den hade kickat igÄng direkt och den var dessutom tÀt i trycktestet.
Jag funderar dock pÄ att köpa ett annat band till den, kanske det svarta original gummiarmbandet. Jag kommer nÀmligen ihÄg, att pÄ den tiden klockan var i "aktiv tjÀnst" sÄ förbrukade jag sÀkert ett originalband varje Är, det var dÀrför jag till slut skaffade stÄllÀnken.


IMG_1448.jpg
Riktigt roligt att fÄ höra bakgrunden till denna fina klocka! :)
 
  • Like
Reactions: TBO

Pikeeater

Breitling
Hej
Köpte i veckan denna lÀnk, dels för att stödja mustachkampen med ett litet bidrag samt för att jag tyckte den var snygg.
Det kÀndes angelÀget dÄ jag sjÀlv opererades för 5 Är sedan och fortfarande lever och mÄr bra.
Vilken dykare passar bĂ€st till lĂ€nken tycker ni? Är det C022:an eller JP2004:an
DSC_1101.JPG
DSC_1099.JPG
 
Topp