• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Jockinho

Patek
2-Faktor
Toppen, den Àr med största sannolikhet frÄn -95. C020 (C022 kom senare) var verket som anvÀndes pÄ de tidigaste modellerna, och de Àr ofta mÀrkta med CQ-1012, medan de efter ca -87, saknar CQ-mÀrkning.

EDIT: Din har Àven 6-siffrigt serienummer, medan de tidigare har 7-siffrigt.

Min tillverkad april 1989 om jag fattat rÀtt? :pompus:

9BE67B64-A91D-4EDF-8446-075E261D74C1.jpeg
 

Zachelitomega

Cartier
2-Faktor
Funderar pÄ att skaffa mig en Shark mesh till min c023, finns de nÄgon annan som har Shark mesh pÄ sina Aqualand? :) skulle va kul med lite inspirations bilder!
 

Gusj

Omega
Tjena
Köpte min aqualander i vintras, blev snabbt en av mina favorit klockor och den bÀsta beatern som jag Àgt. Bild frÄn gÄrdagen:
IMG_20190401_121322.jpg

Tog bort original gummibandet och sen kört nato sen dess. Planerade pÄ att köpa lÀnk frÄn benzig men de fick slut i lager nyligen. Ingen som rÄkar veta vart man kan köpa eller om de köper in fler? Köper gÀrna om nÄn har en över...
(favorittrÄden pÄ ks)
 

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Tjena
Köpte min aqualander i vintras, blev snabbt en av mina favorit klockor och den bÀsta beatern som jag Àgt. Bild frÄn gÄrdagen:
IMG_20190401_121322.jpg

Tog bort original gummibandet och sen kört nato sen dess. Planerade pÄ att köpa lÀnk frÄn benzig men de fick slut i lager nyligen. Ingen som rÄkar veta vart man kan köpa eller om de köper in fler? Köper gÀrna om nÄn har en över...
(favorittrÄden pÄ ks)
Köpte en frÄn dem, bestÀllde nu i mÄndags och hade den hos mig i fredags, bestÀllde via mail för sidan begrep jag inte ett smack av:)
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Tjena
Köpte min aqualander i vintras, blev snabbt en av mina favorit klockor och den bÀsta beatern som jag Àgt. Bild frÄn gÄrdagen:
IMG_20190401_121322.jpg

Tog bort original gummibandet och sen kört nato sen dess. Planerade pÄ att köpa lÀnk frÄn benzig men de fick slut i lager nyligen. Ingen som rÄkar veta vart man kan köpa eller om de köper in fler? Köper gÀrna om nÄn har en över...
(favorittrÄden pÄ ks)
Jag önskar att jag hade min gamla Aqualand redan nÀr jag hade grönklÀderna pÄ! Glöm inte att skruva in kronan bara.
 

kapahoo

Omega

TBO

Breitling
Tjena
Köpte min aqualander i vintras, blev snabbt en av mina favorit klockor och den bÀsta beatern som jag Àgt. Bild frÄn gÄrdagen:
IMG_20190401_121322.jpg

Tog bort original gummibandet och sen kört nato sen dess. Planerade pÄ att köpa lÀnk frÄn benzig men de fick slut i lager nyligen. Ingen som rÄkar veta vart man kan köpa eller om de köper in fler? Köper gÀrna om nÄn har en över...
(favorittrÄden pÄ ks)
Fin! Men det ser ut som kronan inte Àr inskruvad ordentligt...
 
Topp