• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jo tidigare (flera Är sen) hade jag den inlÀmnad för det men det blev aldrig riktigt bra. Kanske skulle göra ett nytt försök :)
Ok, det borde gÄ att fÄ till hyfsat enkelt sjÀlv. HÄll Àndbiten pÄ önskad plats och tryck ner flÀrparna/vingarna pÄ undersidan, sÄ borde det bli betydligt bÀttre.
 
  • Like
Reactions: TBO

krÀmbulle

Alltid sugen pÄ inköp
2-Faktor
Vad kör ni för gummiband pÄ era Aqualands?

Inbillar mig att ett Isofrane skulle kunna vara snyggt men t.ex. OBris Morgan finns vÀl inte i 24mm?

SÄ hÀr ett par Är senare har jag till slut fÄtt pÄ gummi pÄ min -87a. Nya batterier sen i gÄr dessutom.

6A5D733F-226E-4422-9DD2-60595AFE4CFB.jpeg
 
Senast Àndrad:

Sistakvarten

Rolex
2-Faktor
Var pÄ tok för snabb och budade pÄ en Enzo (trodde jag och sÀljaren pÄstod Àven detta) pÄ tradera och nÀr jag fick hem den sÄ visade det sig vara en jÀvligt illa mÄlad jp2004, skitsamma, lite aceton senare sÄ Àr det istÀllet en skönt sliten jp2004 frÄn sent 90tal som förtjÀnar ett liv utan att vara tÀckt i svart nagellack:)
dock Àr sekunden utbytt och detta vill jag ÄtgÀrda!
Vet nÄgon vart jag kan köpa en sekundvisare eller sitter nÄgon av er och trycker pÄ en?
Funkar annars sekundvisaren frÄn de Àldre modellerna eller Àr dom för korta?
 

UVFoto

Cartier
2-Faktor
5 av 7 i samlingen, alla hade nÄt problem som behövde fixas. 'VÀnstra pÄ orange' ska fÄ bezeln frÄn 'högra pÄ orange' eftersom den högra ÀndÄ ska fÄ glaset slipat. De oranga kostar 17 spÀnn pÄ ebay & finns i flera fÀrger & bredder, mjuka & sköna. sök pÄ "16~24mm Silicone Rubber Buckle Watch Band". VÀnstra Àr 24mm sÄ behövde skÀras till lite, högra Àr 22mm.
DSC00919-2.jpg
 

UVFoto

Cartier
2-Faktor
Var pÄ tok för snabb och budade pÄ en Enzo (trodde jag och sÀljaren pÄstod Àven detta) pÄ tradera och nÀr jag fick hem den sÄ visade det sig vara en jÀvligt illa mÄlad jp2004, skitsamma, lite aceton senare sÄ Àr det istÀllet en skönt sliten jp2004 frÄn sent 90tal som förtjÀnar ett liv utan att vara tÀckt i svart nagellack:)
dock Àr sekunden utbytt och detta vill jag ÄtgÀrda!
Vet nÄgon vart jag kan köpa en sekundvisare eller sitter nÄgon av er och trycker pÄ en?
Funkar annars sekundvisaren frÄn de Àldre modellerna eller Àr dom för korta?

TÀnkte ocksÄ bjuda pÄ den men fick aldrig svar pÄ vad det var för coating. Gött att den Àr original igen. Visaren borde finnas som reservdel hos Citizen.
 

Bogren

Breitling
Framplockad ur gömmorna. Köpt ny -98 (har jag för mig) och anvÀnd flitigt innan jag köpte en dykdator. DÀrefter som backup jÀmte datorn.
De senaste 10 Ären har den dock varken sett hav eller ens dagsljus. Nedtryck i en skrivbordslÄda den stackaren. Men med lite omvÄrdnad sÄ kanske..
42D57C41-D37A-4614-A21A-D236F1A2C55A.jpeg
 

Punchout

Friends of KS
Har en gammal trotjÀnare i form av en Promaster som har ganska mÄnga repor pÄ glaset. Har försökt polera bort dessa med tandkrÀm utan framgÄng, sÄ tÀnkte kolla om nÄgon vet nÄgot annat som funkar bÀttre eller vart man eventuellt kan köpa nytt glas?
20190427_202203.jpg
 

Sigurd

Cartier
TandkrÀm funkar vÀl bara till att polera plexi eller andra plaster? Har sett flertalet som försöker putsa mineralglas med detta men det gÄr vÀl inte?
 
Topp