• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Fick hem denna precis. AssÄ, vilken grej! HÀr missar man nÄgot om man inte testar. Ser mycket större ut pÄ bild Àn pÄ handled.
Var osÀker men den ska ingenstans.
EBB84C64-37D2-448A-A853-B8C2F8B37473.jpeg

0AFB875D-DC21-4F0F-A296-1367B539D7DE.jpeg
 

Acos

Audemars
Om nÄn i trÄden skulle fÄ för sig att sÀlja fÄr ni gÀrna ha mig i Ätanke, mest sugen pÄ en co22 med dom guldiga detaljerna men finns mÄnga fler som sÀkert skulle sitta lika bra pÄ handleden tex jp2000 :)
 

Johanaxe66

Patek
2-Faktor
Jag bidrar med en presentation av min nyinköpta JP2000-08E.

Sannolikt startade allt för mig med filmen Det stora blÄ, dÀr en oslagbart cool Jean Reno bÀr en svart Aqualand med gulddetaljer. Klockan med den karaktÀristiska utstÄende djupmÀtaren vid kl nio har sedan dess förföljt mig, trots att jag definitivt inte sysslar med dykning, men sÄ kan det ju vara nÀr man Àr lite galen i klockor.
Citizen-Aqualand-Promaster-Le-Grand-Bleu.jpg


En butikskedja som uppenbarligen sÀljer bÄde ur och pennor och dessutom Àr AD hade en bra kampanj pÄ Citizen och dÄ Àven JP2000-08E och dÄ kunde jag bara inte stÄ emot lÀngre.
JP2000-08E.jpg

DjupmÀtaren i kombination med den ganska vÀl tilltagna diametern plus 14 mm höjd gör att det knappast Àr en diskret klocka, men det Àr vÀl just det som Àr poÀngen.

JP2000-08E_back.jpg

Bakstycket har varit i detta utförande sedan slutet pÄ 90-talet. (Tack @theargonaut för pÄpekandet ;) )

aqualand_wrist.jpg

En klocka inte bara för vattenaktiviteter!

aqualand_rubber.jpg

Armbandet i gummi tycker jag Àr vÀrt ett par kommentarer. Bredden vid bandhornen Àr som bekant respektingivande 24 mm. Vid spÀnnet ligger bredden pÄ mer lÀtthanterliga 20 mm. Den lite styva och bulkiga kÀnslan blir nÄgot mer hanterlig tack vare bandets vÄgform nÀrmast fÀstena. Konstruktionen runt spÀnnet kÀnns genomtÀnkt och Àr riktigt lyckad. Clipsen som hÄller den överskjutande delen av bandet pÄ plats Àr av metall och bandets tjocklek varierar pÄ ett riktigt smart sÀtt, vilket gör att clipsen kilas fast och inte glider omkring utan kontroll.
HÄlen som utgör bandstiftens fÀsten i armbandet Àr metallfodrade, vilket Àr Ànnu ett exempel pÄ vilken möda som har lagts ner pÄ detaljerna.
Hela armbandets utförande inklusive dekompressionstabell formligen ropar funktion, men visst fungerar klockan vÀldigt bra Àven till vardags!

nato.jpg

I Àrlighetens namn fÄr jag dock erkÀnna att det oftast sitter ett svart natoband pÄ klockan, nÄgot jag gillar skarpt eftersom klockan i sig dÄ hamnar mer i fokus.

En fantastisk klocka som gissningsvis kommer att sitta ganska ofta pÄ armen.
 
Senast Àndrad:

TotteH

Patek
2-Faktor
MÄnga, haha. Dels sÄ satt en fjÀder fel sÄ alarmet inte fungerade och sen saknades en av bryggorna som hÄller fast det ena batteriet. TyvÀrr sÄ verkar den vara i behov av service ocksÄ för den stannar sporadiskt och har tappat en halvtimme sen jag skrev första inlÀgget. :meh:
Nej vad trÄkigt :( du fÄr vÀl lÀmna den till nÄgon och fÄ prisuppgift pÄ lagning.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Jag bidrar med en presentation av min nyinköpta JP2000-08E.

Sannolikt startade allt för mig med filmen Det stora blÄ, dÀr en oslagbart cool Jean Reno bÀr en svart Aqualand med gulddetaljer. Klockan med den karaktÀristiska utstÄende djupmÀtaren vid kl nio har sedan dess förföljt mig, trots att jag definitivt inte sysslar med dykning, men sÄ kan det ju vara nÀr man Àr lite galen i klockor.
Citizen-Aqualand-Promaster-Le-Grand-Bleu.jpg


En butikskedja som uppenbarligen sÀljer bÄde ur och pennor och dessutom Àr AD hade en bra kampanj pÄ Citizen och dÄ Àven JP2000-08E och dÄ kunde jag bara inte stÄ emot lÀngre.
JP2000-08E.jpg

DjupmÀtaren i kombination med den ganska vÀl tilltagna diametern plus 14 mm höjd gör att det knappast Àr en diskret klocka, men det Àr vÀl just det som Àr poÀngen.

JP2000-08E_back.jpg

Bakstycket har vÀl varit i detta utförande sedan 1992.

aqualand_wrist.jpg

En klocka inte bara för vattenaktiviteter!

aqualand_rubber.jpg

Armbandet i gummi tycker jag Àr vÀrt ett par kommentarer. Bredden vid bandhornen Àr som bekant respektingivande 24 mm. Vid spÀnnet ligger bredden pÄ mer lÀtthanterliga 20 mm. Den lite styva och bulkiga kÀnslan blir nÄgot mer hanterlig tack vare bandets vÄgform nÀrmast fÀstena. Konstruktionen runt spÀnnet kÀnns genomtÀnkt och Àr riktigt lyckad. Clipsen som hÄller den överskjutande delen av bandet pÄ plats Àr av metall och bandets tjocklek varierar pÄ ett riktigt smart sÀtt, vilket gör att clipsen kilas fast och inte glider runt utan kontroll.
HÄlen som utgör bandstiftens fÀsten i armbandet Àr metallfodrade, vilket Àr Ànnu ett exempel pÄ vilken möda som har lagts ner pÄ detaljerna.
Hela armbandets utförande inklusive dekompressionstabell formligen ropar funktion, men visst fungerar klockan vÀldigt bra Àven till vardags!

nato.jpg

I Àrlighetens namn fÄr jag dock erkÀnna att det oftast sitter ett svart natoband pÄ klockan, nÄgot jag gillar skarpt eftersom klockan i sig dÄ hamnar mer i fokus.

En fantastisk klocka som gissningsvis kommer att sitta ganska ofta pÄ armen.
HĂ€rligt bidrag, och grattis till schysst klocka!

En liten rÀttelse Àr dock att baklocket inte sett ut som det du visar sedan -92. Fram till ca -95/-96 hade de platt baklock med sex skruvar. Ca -99 kom reissuen som har det baklocket i ditt inlÀgg.
 
Topp