• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Acos

Audemars
GÄr trögt med försÀljning nu :D har det att göra med att badsÀsongen Àr över? :drowning:
IMG_20190707_202931_137.jpg
Ska erkĂ€nna att jag e sugen men hoppas ju pĂ„ att det ska trilla in co22 pĂ„ köp och sĂ€lj med ”guld” detaljer :D
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Ska erkĂ€nna att jag e sugen men hoppas ju pĂ„ att det ska trilla in co22 pĂ„ köp och sĂ€lj med ”guld” detaljer :D
Du fĂ„r fram med penseln och mĂ„la! :D Äh...jag Ă€r ju sĂ„ j#fla ivrig nĂ€r jag vĂ€l bestĂ€mt mig för att sĂ€lja. FĂ„r vĂ€l lugna mina nerver :banghead:
 

Acos

Audemars
Du fĂ„r fram med penseln och mĂ„la! :D Äh...jag Ă€r ju sĂ„ j#fla ivrig nĂ€r jag vĂ€l bestĂ€mt mig för att sĂ€lja. FĂ„r vĂ€l lugna mina nerver :banghead:
Hahah jag brukar vara likadan men nÀr det gÀller att handla men vet inte om man har kommit upp i Äldern eller vad det Àr frÄgan om hahah.. kanske det faktum att man redan vÀntar pÄ en klocka men en aqualand ska in sÄ Àr det bara :angel:
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Hahah jag brukar vara likadan men nÀr det gÀller att handla men vet inte om man har kommit upp i Äldern eller vad det Àr frÄgan om hahah.. kanske det faktum att man redan vÀntar pÄ en klocka men en aqualand ska in sÄ Àr det bara :angel:
Ålder?? Jag Ă€r 38 och har jag pengar sĂ„ spenderar jag dom :bag: har sĂ„lt och tĂ€nkt spara ihop till nĂ„got dyrare men det dyker ju alltid upp nĂ„got dĂ€remellan :D:D:D nu ska jag tydligen börja med vintage med och det kan ju gĂ„ hursomhelst :hungover: ja vilket fördĂ€rv detta Ă€r :D
 

Acos

Audemars
Ålder?? Jag Ă€r 38 och har jag pengar sĂ„ spenderar jag dom :bag: har sĂ„lt och tĂ€nkt spara ihop till nĂ„got dyrare men det dyker ju alltid upp nĂ„got dĂ€remellan :D:D:D nu ska jag tydligen börja med vintage med och det kan ju gĂ„ hursomhelst :hungover: ja vilket fördĂ€rv detta Ă€r :D
24 sÄ anses vÀl fortfarande som en ungdom :D.. men kÀnner mig dessvÀrre bra mycket Àldre haha.. mÄste vÀl va att man sÀkert snittar 4h sömn per natt sÄ har vÀl mer vakna timmar Àn dom flesta 24 Äringarna :banghead::D
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Nu fÄr man posta bilder hÀr. Jag har Àven lÀrt mig att jag kan vara upp till 1 timme pÄ 18 meters djup och ÀndÄ pÄ ett sÀkert sÀtt simma direkt upp till ytan:)
53F3C418-5972-4305-9168-2765991278A1.jpeg
64E20043-B6B8-4A4D-9D25-94ECAA2E546A.jpeg
1D80B341-017D-47DE-9092-3808D7D2D33E.jpeg
1F1DD9BA-66AF-4630-AD11-0826D7DE53A0.jpeg
98B28315-46F1-4260-8444-7C794BC3B9CF.jpeg
 

Bilagor

  • 7AA6ED47-F5B1-4638-A9A8-882D5AA2EA32.jpeg
    7AA6ED47-F5B1-4638-A9A8-882D5AA2EA32.jpeg
    73.2 KB · Visningar: 2
Senast Àndrad:

1965ek

Patek
2-Faktor
BestÀllde ett sÄnt hÀr till min. Originalbandet sitter förvisso bra men extremt bökigt och obekvÀmt att fÄ pÄ. Sen Àr det vÀldigt bulkigt ocksÄ. Detta Àr lite dyrare Àn Bonettos variant men det hÀr viklÄset har fler positioner för mikrojustering vilket jag kommer behöva. I övrigt ganska sÀker pÄ att det Àr samma gummi. Blev ett svart. För mig hade olivgrönt varit det enda alternativet.
Tandpetare i fickan alltsÄ!

1FF81DE1-7BE7-4233-86CA-534D1B1C540F.png
 

bob_sthlm

Cartier
BestÀllde ett sÄnt hÀr till min. Originalbandet sitter förvisso bra men extremt bökigt och obekvÀmt att fÄ pÄ. Sen Àr det vÀldigt bulkigt ocksÄ. Detta Àr lite dyrare Àn Bonettos variant men det hÀr viklÄset har fler positioner för mikrojustering vilket jag kommer behöva. I övrigt ganska sÀker pÄ att det Àr samma gummi. Blev ett svart. För mig hade olivgrönt varit det enda alternativet.
Tandpetare i fickan alltsÄ!

1FF81DE1-7BE7-4233-86CA-534D1B1C540F.png

kan nog bli super bra.
kom med bilder och rapport sen nÀr det kommit.
Bra att det finns i bÄde 20, 22 och 24mm sÄ det passar alla aqualand (iaf dom jag har).

/T
 

1965ek

Patek
2-Faktor
kan nog bli super bra.
kom med bilder och rapport sen nÀr det kommit.
Bra att det finns i bÄde 20, 22 och 24mm sÄ det passar alla aqualand (iaf dom jag har).

/T
Man kan Ă€ven vĂ€nda banded beoende pĂ„ om man vill ha det mönstrade utĂ„t eller inĂ„t mot handleden. Rapport kommer och jag har haft band frĂ„n Boenetto, Borealis, Isofrane, Breitling m.m. SĂ„ det ska bli kul att se hur det stĂ„r sig mot dom. Det jag mest ser fram mot Ă€r viklĂ„set och dĂ€r Ă€r Breitlings överlĂ€gset tekniskt med mikrojustering ”on the fly” men 4k för bara ett spĂ€nne pĂ„ en klocka för 3k kĂ€ndes sĂ„dĂ€r. Ska bli spĂ€nnande att se hur lĂ„set Ă€r efter inpassning.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
HÀr kommer en kort rapport efter installation av nytt gummi. Bandet i sig inhandlades frÄn watch gecko och Àr ett Zuludiver 300 MkII med det uppgraderade spÀnnet med fler mikrojusteringar. Bandet smalnar av frÄn 24 till 20mm vid spÀnnet och gÄr att vÀnda pÄ om man vill ha den slÀta delen utÄt isf inÄt som jag valt. BÄde spÀnne och gummi andas kvalitet och det Àr mycket bekvÀmt och enkelt att sÀtta pÄ. Lite trögt att öppna upp men det lÀr slita in sig över tid. Det enda negativa jag har att sÀga Àr att spÀnnet sticker ut mot gummit pÄ den delen mot klockan 12. (Se sista bilden) Skulle jag korta ett hack till och mikrojustera ut i samma lÀngd gissar jag att problemet Àr helt borta. Jag har just nu bandet pÄ nÀst innersta men skall anvÀnda bandet sÄ jag vet att jag isf inte kapar bort mig. Efter kokning blev problemet nÄgot mindre och just detta syns ju inte nÀr den Àr pÄ handleden. De medföljande bandstiften Àr smalare Àn originalstiften. Jag valde originalstiften men det krÀvs lite fett för att dom skall glida pÄ plats.

Hur jag gjorde (se bild 3)
Tillkapningen gjorde jag sÄ att jag satte i tvÄ metallpinnar i det hÄl dÀr jag nÀrmast skulle kapa och markerade sen med en mÀrkpenna. (De metallpinnar som sitter i hÄlen en och en) Sedan skar jag lite i taget med en brytkniv samtidigt som jag tryckte mot en bortkapad gummibit. Vid först kapningen försökte jag skÀra igenom pÄ en gÄng men det var inte bra dÄ gummit rör sig med risken att man hamnar snett. Man behöver kapa ganska nÀra hÄlet för att det skall passa den delen som Àr nÀrmast klockan sex dÄ stiftet för sÀkerhetsbygeln sitter nÀra.
TÀnk pÄ att ta en bit i taget Àven om du vet att du behöver ta mer. Dels för att spÀnnet skall hamna rÀtt och dels sÄ att du inte kapar en bit för mycket. Det Àr oÄterkalleligt.

Sammanfattningsvis Àr jag mycket nöjd och det gamla plastbandet förpassas hÀrmed till bandlÄdan.
55791097-EFF0-4631-BBC6-1887A1A5737F.jpeg
6D5C077C-8441-400A-B9A8-D7F6AEC22254.jpeg
F36EE6DF-9761-49EF-8728-38EAD9E864B7.jpeg
DCFA0666-D6BE-41C4-8270-520C3E6FF1EB.jpeg
2BD56454-7D95-4B37-A50D-EC46A5EED337.jpeg
EDDE4C13-5267-46E5-9A1E-F90DDBD9142E.jpeg
 
Senast Àndrad:
Topp