• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

bob_sthlm

Cartier
Bland det bÀsta jag haft. Bara Brattegummit med det justerbara spÀnnet hÄller jag högre. Föredrar detta före t.ex. isofrane

FrÄgan nu Àr till vilka klockor Ä vilka fÀrger.
Kanske kör ett orange 20mm till pvd'n.
Matchar nog med dom orangea visarna.

Enzon kanske oxÄ förtjÀnar ett.
 

Bilagor

  • IMG_20191013_151511.jpg
    IMG_20191013_151511.jpg
    101.4 KB · Visningar: 6

1965ek

Patek
2-Faktor
FrÄgan nu Àr till vilka klockor Ä vilka fÀrger.
Kanske kör ett orange 20mm till pvd'n.
Matchar nog med dom orangea visarna.

Enzon kanske oxÄ förtjÀnar ett.
Testa ett först sÄ du vet att du gillar det. Ett bonetto 300L som Àr samma förutom spÀnnet Àr billigare och smidigare om man inte behöver sÄ mÄnga mikrojusteringar. Har faktiskt bestÀllt ett sÄnt ocksÄ bara för att testa.
 

z32

Omega
GÄr det att fÄ tag pÄ ny tÀtning och nya byglar till batterierna?
Eller det Àr ebay som gÀller?
20191014_201425.jpg
 

Lasse Puh

Breitling
Nu Àr den Àntligen tillbaka frÄn uris i Norge. Utdömd av Ur&Penn som irreparabel men tack vare tips frÄn @jmalmsjo Àr den nu lagad och provtryckt med 1 Ärs garanti. :)
AE6828A2-8406-43FA-9CCB-4E46BAFD755C.jpeg

Jag sitter i en likande sits med en Aqualand 2 JP1010 som sett bÀttre dagar och legat de senaste 10 Ären i en lÄda. Nu Àr suget stort pÄ att fÄ igÄng den, men de urmakare jag talat med pÄ telefon har alla dömt ut den med motiveringen att det inte finns reservdelar att tillgÄ.
Kan denna norska uris vara lösningen?
Tar tacksamt emot kontaktuppgifter om sÄdana finnes :).

Mitt första inlÀgg btw. Hej hej.

//Lasse
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Jag sitter i en likande sits med en Aqualand 2 JP1010 som sett bÀttre dagar och legat de senaste 10 Ären i en lÄda. Nu Àr suget stort pÄ att fÄ igÄng den, men de urmakare jag talat med pÄ telefon har alla dömt ut den med motiveringen att det inte finns reservdelar att tillgÄ.
Kan denna norska uris vara lösningen?
Tar tacksamt emot kontaktuppgifter om sÄdana finnes :).

Mitt första inlÀgg btw. Hej hej.

//Lasse
Hej Lasse!:)
Först och frÀmst: VÀlkommen till klocksnack!
Urmakaren heter Frithjof E. Rasmussen as
Lycka till!
6CD7E571-28B4-4DF1-9159-CACA97C95CBC.jpeg
 
Topp