• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Anthony

Omega
47FF94C2-A5BA-412A-BFBB-AD2CE9B31782.jpeg
599F4A61-D449-444E-B31D-EE14AFB340FE.jpeg
3E14B3C1-9E53-45EE-853A-9124F1D765F8.jpeg
115D1EA7-CFDF-44E1-A83C-98A811EE5B31.jpeg
9F3B8A83-ADDF-48C8-943F-09DC4DE1F6BA.jpeg
@Anthony . Wearing mine today. Switched back to bracelet yesterday and couldn’t take it off. The lume on this one is very tired however :D
6CAF2196-E565-4E25-8949-AABCCDA2BDAA.jpeg

Wow, the rare, and elusive, bracelet! Nice!
Here’s my C023, also very weak and tired lume. Lume is overrated anyway
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Tycker dock de Àldre pga detta estetiskt Àr finare ;) Dock inte hindrat mig att Àga jp2000 5-6st ggr ÀndÄ :D
HÄller med men trivs bra med homagen eller vad den nu kan kallas för. Favoriten Àr min Doxa men varvar vilt för att jag har trÄkigt:) Den sitter lÀgre och skönare Àn nÄt annat jag haft... Doxan alltsÄ...
 
Senast Àndrad:

Manou

Breitling
Hej vĂ€nner! Har nyligen gĂ„tt fridykarkurs och Ă€r i behov av funktionell djupmĂ€tare. Har jag hittat rĂ€tt? Behöver inte klara extrema djup, men Ă„tminstone ganska precist ner till 15-20m. Är Aqualands bĂ€ttre Ă€n ex djupmĂ€tande Frogman?
Tack pÄ förhand!
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Hej vĂ€nner! Har nyligen gĂ„tt fridykarkurs och Ă€r i behov av funktionell djupmĂ€tare. Har jag hittat rĂ€tt? Behöver inte klara extrema djup, men Ă„tminstone ganska precist ner till 15-20m. Är Aqualands bĂ€ttre Ă€n ex djupmĂ€tande Frogman?
Tack pÄ förhand!
Är det inte bĂ€tte att skaffa en riktig dykdator till att börja med?
 

bob_sthlm

Cartier
Den loggar djup och tid men inget mer sÄ jag hade nog köpt en dykdator och haft en Aqualand som backup eller bara en kul grej. :)

MÄnga som kylskÄpsdyker dvs dyker med tuber har en aqualand som backup till sin dykdator ifall deras dykdator slutar fungera. Jag har fridykt med flera av mina aqualands men dÄ mer som kul grej, plus att man vill ju anvÀnda dom hela tiden Àven under vattnet.
Suunto har snygga fuktionella dykdatorer i armband size. Bla D4i har jag för mig.

Ps: jag pajade min enzo nÀr jag tryckte pÄ knapparna medans jag var under vattnet och det kom in vatten i klockan
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
MÄnga som kylskÄpsdyker dvs dyker med tuber har en aqualand som backup till sin dykdator ifall deras dykdator slutar fungera. Jag har fridykt med flera av mina aqualands men dÄ mer som kul grej, plus att man vill ju anvÀnda dom hela tiden Àven under vattnet.
Suunto har snygga fuktionella dykdatorer i armband size. Bla D4i har jag för mig.

Ps: jag pajade min enzo nÀr jag tryckte pÄ knapparna medans jag var under vattnet och det kom in vatten i klockan
Jag kör ocksÄ Suunto, kommer inte ihÄg vad modellen heter. Helt klart roligare med en Aqualand men inte i nÀrheten sÄ funktionellt. Tror att man fÄr dyka ganska mycket om man ska ha nytta av informationen frÄn en Aqualand dÄ man fÄr rÀkna ut alla tider sjÀlv. Inte mÄnga som kan det idag. :confused: Lyckades du fÄ igÄng din Enzo sen eller den var körd?
 

bob_sthlm

Cartier
Jag kör ocksÄ Suunto, kommer inte ihÄg vad modellen heter. Helt klart roligare med en Aqualand men inte i nÀrheten sÄ funktionellt. Tror att man fÄr dyka ganska mycket om man ska ha nytta av informationen frÄn en Aqualand dÄ man fÄr rÀkna ut alla tider sjÀlv. Inte mÄnga som kan det idag. :confused: Lyckades du fÄ igÄng din Enzo sen eller den var körd?

Köpte en donatorklocka (tack gummo) Ä lÀt urfadern byta ut det elektriska som pajat. Men behöll sÄ klart allt annat.
Den funkar nu som vanligt, har varit i vattnet en gÄng med den i somras men glömde sÀtta pÄ djupmÀtningen pÄ land. Som tur va kom jag pÄ i sista sekund att inte fibbla med knapparna under vattnet. Var inte nÄ djupt heller kanske 6-7m.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Köpte en donatorklocka (tack gummo) Ä lÀt urfadern byta ut det elektriska som pajat. Men behöll sÄ klart allt annat.
Den funkar nu som vanligt, har varit i vattnet en gÄng med den i somras men glömde sÀtta pÄ djupmÀtningen pÄ land. Som tur va kom jag pÄ i sista sekund att inte fibbla med knapparna under vattnet. Var inte nÄ djupt heller kanske 6-7m.
Skönt att det löste sig. Du fÄr ha en Sinn nÀr du dyker, dÀr fÄr man trycka pÄ knapparna under vattnet. ;)
 
Topp