• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

đŸ€ż Citizen's Aqualand...

Lancia

Omega
2-Faktor
Finns en urmakare i Halmstad som haft en del reservdelar och utför service pÄ gamla Aqualands
Butiken heter HUR och huserar pÄ Brogatan 7 i Halmstad
Rekommenderas!
Hej!
Sökte efter tips pÄ företag/personer hÀr pÄ KS som eventuellt skulle kunna laga min Aqualand jag köpte i början av 90-talet och hittade det hÀr tipset.
Det enda jag vet om felet pÄ min klocka Àr att det inte hjÀlpte med ett batteribyte utan att klockan Àr trasig och att urmakarn som utfÀrdade "domen" inte kunde reparera.
Men det hÀr var ett tag sedan...
NÄgon som vet om det finns nÄgon liknande expert (som HUR i Helsingborg) i stockholmsomrÄdet? Tacksam för tips!
 
Senast Àndrad:

bob_sthlm

Cartier
Hej!
Sökte efter tips pÄ företag/personer hÀr pÄ KS som eventuellt skulle kunna laga min Aqualand jag köpte i början av 90-talet och hittade det hÀr tipset.
Det enda jag vet om felet pÄ min klocka Àr att det inte hjÀlpte med ett batteribyte utan att klockan Àr trasig och att urmakarn som utfÀrdade "domen" inte kunde reparera.
Men det hÀr var ett tag sedan...
NÄgon som vet om det finns nÄgon liknande expert (som HUR i Helsingborg) i stockholmsomrÄdet? Tacksam för tips!

Jag blev tipsad hÀr pÄ KS om urfadern pÄ Götgatan.
Jag fick in vatten i min aqualand sÄ jag köpte en donator klocka av gummo sÄ skruvade urfadern ihop den.
 

Ljungen

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
;)
29E008B7-A950-46F1-B828-81D5A1AAD01B.jpeg

Fick just avisering att ett paket till min C022 troligen finns för upphÀmtning idag :woot:
Återkommer med vad ;):blackalien:
 

Ljungen

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
3C8F6F22-F120-4E86-A70B-FDD51175BCCF.jpeg

Jepp paketet damp ner.
Extremt nöjd med denna modd! Utbyte av de sex standardskruvarna mot torx, T4. För en som numer sköter sin service sjÀlv pÄ just denna sÄ Àr det grymt skönt att ha full kontroll nÀr man ska lossa och dra Ät dem :)
8DCDB501-4466-4FE3-9FD1-ADFECD7A77ED.jpeg
AEFC5698-F28E-4FBA-BE74-0226EFB2DD32.jpeg

De sticker upp en liten aning mer Àn originalskruvarna sÄ fÄr se om det gör nÄgon skillnad. :pompus:
 
Senast Àndrad:

Ljungen

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
:happyhappy:Hej! Min första post hÀr pÄ KS, kul att fÄ hÀnga pÄ i gÀnget. Min C022a som jag köpte 1992 Àr bland mina absoluta favoriter genom Ären, stÀndigt Äterkommande pÄ vristen och kÀnns helt rÀtt! Köpte den som militÀrdykare och den har fÄtt kÀnna pÄ mÄnga dyk, numer har den fÄtt pensionera sig frÄn dyken av ren försiktighetsÄtgÀrd....
Har kollat igenom hela trÄden vilket varit kul och intressant, en Enzo hade ju inte suttit fel i min samling :cool:.
För er info har jag skickat ivÀg en frÄga till Halmstads Urmakeri om de kan serva min gamla trotjÀnare, Äterkommer med hur det gÄr. Runt Stockholm Àr det i princip omöjligt, har gett upp....
FortsÀtt med era bilder och storys :):p ska sjÀlv bli Äterkommande tÀnkte jag, skickar med bild pÄ klockan för dagen!
1AB0CB4A-2F60-4E12-9700-2436ADB07B45.jpeg

Har ett two tone original stÄlband pÄ vÀg i posten, sÄ Äterkommer med detta nÀr den landar :happyhappy:
Exalterande, bestÀllda originallÀnken damp ner i lÄdan idag, Àntligen! SÄ som utlovat kommer hÀr en bild, nöjd som attan.
4862167B-49F9-4DE9-94D1-0B2A6BF67FE1.jpeg
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Med inspiration av Gummo och syrrans symaskin, mina första egengjorda band.
Har sökt överallt efter 24mm orange band, hittade tillslut pĂ„ xxl. Är nĂ„n slagsspĂ€nnband.

Det blÄ-orange randiga bandet ska bli till den analoga aqualanden.
Gummos Àr det svart-gröna.
IMG_20200316_150323.jpg
IMG_20200316_141247.jpg
IMG_20200316_140743.jpg
Gullig dykarhjÀlm du moddat stronken med :D
 
Jepp paketet damp ner.
Extremt nöjd med denna modd! Utbyte av de sex standardskruvarna mot torx, T4. För en som numer sköter sin service sjÀlv pÄ just denna sÄ Àr det grymt skönt att ha full kontroll nÀr man ska lossa och dra Ät dem :)
De sticker upp en liten aning mer Àn originalskruvarna sÄ fÄr se om det gör nÄgon skillnad. :pompus:
Var hittar man sÄ smÄ skruvar???
 
Topp